باقر معبودی نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته حدود 150 کیلوگرم طلا و جواهر از شهر مشهد به کشورهای همجوار صادر شد که قطعا می توان با برنامه ریزی کارشناسی شده شرایط مناسبی را برای افزایش این صادرات فراهم کرد.
وی مهم ترین مشکل موجود در بازار طلا و جواهر را در شرایط کنونی مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: دولت در تلاش است تا مالیات بر ارزش افزوده کاهش یابد و در این زمینه لایحه ای نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ادامه داد: شرایط کنونی باعث شده که رونق چندان مناسبی در بازار طلا و جواهر وجود نداشته باشد و تعداد زیادی از فروشندگان و کارگاه های تولیدی اقدام به تغییر شغل کنند.
معبودی نژاد با بیان اینکه تصمیمات مناسبی در خصوص افزایش صادرات طلا و جواهر توسط دولت یازدهم گرفته شده، خاطر نشان کرد: این در حالی است که متاسفانه تسهیلات مناسبی در اختیار فعالان عرصه طلا و جواهر قرار نگرفته و آنان هم علاقه ای به دریافت وام با بهره های سنگین ندارند.
وی یادآور شد: اگر مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به سه درصد کاهش یافته و تسهیلات مناسبی نیز در اختیار فعالان عرصه طلا و جواهر قرار گیرد قطعا شاهد رشد چشمگیر صادرات این صنعت خواهیم بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد اظهار کرد: طلا کالایی خاص و بسیار ارزشمند است و اگر قرار باشد برای تولید و هر بار مصرف این کالا مالیات بسیار سنگینی پرداخت شود قطعا کارگاه های تولیدی و فروشگاه های بیشتری تعطیل خواهند شد.
وی به فعالیت 159 کارگاه تولیدی طلا و جواهر در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: بازار طلا و جواهر مشهد توانسته در شرایط فعلی برای 800 نفر شغل ایجاد کند که اگر سیاست های مناسب در این زمینه اتخاذ شود این آمار می تواند افزایش نیز داشته باشد.
هم اکنون هزار و 500 واحد صنفی در عرصه طلا و جواهر در سطح شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.