سید حسن حسینی روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با حضور نامزدهای انتخابات شوراها در قوچان افزود : مسئولیت سنگین پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی است که با همکاری سایر ادارات انجام می شود.
وی با اشاره به بررسی منابع مالی نامزدها درزمینهٔ تبلیغات انتخاباتی این شهرستان افزود: این تکلیف دستگاه قضایی بوده و اگر گزارش موثق در این زمینه وجود داشته باشد فرد احضار و منابع مالی برای مشروع بودن و نبودن موردبررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت .
رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی قوچان با یادآوری این موضوع که برخی از نامزدها در فرآیند انتخابات دست به تبلیغات زودهنگام زده‌اند،‌اظهار کرد: قانون مدت‌زمان تبلیغات را تعیین و قوه قضائیه به وظیفه قانونی خود در برخورد با متخلفان عمل خواهد کرد .
وی بیان کرد: پذیرایی از مردم تحت عنوان شام یا نهار در اماکن عمومی خلاف قانون بوده و به‌طورقطع با متخلفان برخورد می‌شود .
حسینی تطمیع یا تهدید در انتخابات برای کسب رأی را بر اساس قانون جرم قلمداد کرد و افزود : اتحادیه‌ها و اماکن نیروی انتظامی به تالارهای این شهرستان ابلاغ کنند که در صورت پذیرش سفارش‌های شام و نهار از سوی نامزدها، مهر و موم خواهد شد.
وی یادآور شد : رأی دادن با شناسنامه جعلی ، اخلال در امر انتخابات به هر نحوی و ایجاد رعب و وحشت برای رأی‌دهندگان و مجریان برگزاری انتخابات جرم و تخلف است و مطابق قانون با فرد برخورد خواهد شد.

* پخش شام و کالا در ایام انتخابات به یک فرهنگ غلط در قوچان تبدیل‌شده است
رمضان علی آذری دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این نشست با تأکید بر شفاف‌سازی و تعیین حدود هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات گفت : پخش شام و کالا در ایام انتخابات نباید به فرهنگ تبدیل‌ شود.
وی بابیان اینکه کاندیداها می‌توانند از خلاقیت‌های ذهنی و فکری در مورد کاربرد فضای مجازی در انتخابات بهره بگیرند،‌ اظهار کرد : مهم‌ترین نکته سطح پوشش و فراوانی رؤیت پیام در فضای مجازی است که می‌توان با شناخت دقیق مخاطب و نیازسنجی اقدام به استفاده از این محیط در چارچوب قانونی کرد .
دادستان قوچان گروه‌های چهارگانه مردم ، داوطلبان و احزاب سیاسی ، اصحاب رسانه و مدیران ادارات را در امر انتخابات دارای فعالیت دانست و تصریح کرد : توجه به فضای مجازی و رسانه نشان می‌دهد که پوست‌اندازی انجام‌شده و رسانه سنتی به نوین تبدیل شده است.
* عدم‌حمایت امام‌جمعه قوچان از کاندیدای انتخابات
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام‌جمعه قوچان نیز با تأکید این موضوع که به‌هیچ‌عنوان در انتخابات پیش رو از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌ کند، گفت : اعضای دفتر امام‌جمعه و رئیس ستاد نماز جمعه از جانبداری یا سخن علیه کاندیدای خاصی منع شده و با متخلف در صورت مشاهده برخورد می‌شود .
وی یکی از مشکلات در قوچان را تخریب‌های انتخاباتی دانست و افزود : این تخریب‌ها موجب عدم همراهی با یکدیگر پس از ایام انتخابات می‌شود،‌ ‌درصورتی‌که باید در انتخابات آرام و بدون تخریب در کنار یکدیگر فعالیت و کار صورت گیرد .
امام‌جمعه قوچان ادامه داد : سازوکار نظام برای جریان انتخاباتی دیده‌شده وقانون باید اجرایی شود.
7501/6012 خبرنگار: حبیبه احسنی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.