به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،‌ حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در جریان بازدید مسئولان شهرستان نیشابوراز واحدهای شهرک صنعتی خیام از جمله طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که با نام شرکت افلاک الکتریک در زمینه‌ تولید لوازم برقی فعالیت دارد، زحمات و تلاش‌های مدیران و کارگران این شرکت در زمینه‌ تولید و اشتغال را ستود.
وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده، از این‌که در ماه های آغازین امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گرفته، موفق به بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیام شده‌ است،‌ ابراز خرسندی کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اقتصاد پایدار در کشور است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که نگاه مردم و مسئولان را به مسئله رونق اقتصاد معطوف داشته و خواستار برنامه‌ریزی و تحول در این عرصه شده‌اند، چرا که اقتصاد مقاومتی بر پایه خودکفایی و تأمین نیازهای داخلی استوار است .
وی اظهار کرد: تولید و اشتغال را می‌توان دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی دانست، به‌ویژه آن ‌که سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به همین عنوان نامیده شده و این خود نشانگر اهمیت مسایل اقتصادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران است.
وی اضافه کرد:جنگ واقعی توسط استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام اسلامی از ناحیه‌ مسایل اقتصادی است تا به گمان خود، هم کشور را منزوی ساخته و هم باعث نارضایتی عموم مردم شود.
وی اظهار کرد: تولید داخلی، هم بیکاری را ریشه‌کن کرده و هم امید را در مردم و جوانان ایجاد می‌کند، واردات را کاهش داده و صادرات را پررونق می‌سازد، بنابراین مردم و مسئولان باید در این مسیر حرکت کرده و با حرکتی جهادی و انقلابی در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی تلاش کنند و با استفاده از افکار نخبگان و گماشتن نیروهای شایسته در مناصب حکومتی، زمینه‌ساز پیروزی بر دشمنان باشند.
شرکت افلاک الکتریک با مشارکت بنیاد برکت و با حجم سرمایه‌گذاری 167 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 345 نفر مشغول به فعالیت است.
شهرک صنعتی خیام در سال 1368 به تصویب هیات وزیران رسیده و در سال 1370 کمی پس از کلنگ زنی شاهد استقرار واحدها شد.
شهرک صنعتی خیام در حال حاضر دارای 2 فاز به مساحت 246 هکتار زمین و دومین شهرک صنعتی استان خراسان رضوی به لحاظ حجم سرمایه، تعداد و ترکیب صنایع می باشد.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 128 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.