رئیس انجمن اپتومتریستی خراسان رضوی و دبیر علمی همایش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 125 مقاله به همایش ارائه شد که از این تعداد 25 مورد در قالب سخنرانی و هشت پوستر ارائه می شود.
دکتر عباس عظیمی استفاده از اپلیکیشنهای جدید برای دیسپنسینگ، عدسیهای پروگرسیو در کودکان، اپتیک عدسیهای پروگرسیو و کیسهای چالشی در عدسیهای پروگرسیو را عنوان برخی مقالات ارائه شده ذکر و بیان کرد: این همایش سه روزه با هدف ارائه آخرین فناوری و دستاوردها در مورد مسائل چشم و بینایی برپا شده است.
وی افزود: در حاشیه همایش نیز سه کارگاه با موضوع معرفی تکنولوژی دیسپارومتر، تجویز عدسیهای تدریجی، ساخت عینک طبی و آخرین تجهیزات و فناوریهای این موضوع با رویکرد معرفی تولیدکنندگان موفق داخلی در زمینه بینایی و چشم برگپا می شود.
رئیس انجمن اپتومتریستی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان به عنوان قطب اپتومتری کشور مطرح است و مرکز تحقیقات علوم انکساری قوی دارد که در خصوص چاپ مقالات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با عیوب انکساری رتبه نخست را پارسال در دنیا بدست آورد.
وی میزگرد توپوگرافی و تصویربرداری قرنیه، اخلاق حرفه در اپتومتری و همچنین برگزاری سه کارگاه آموزشی با حضور سخنرانانی از آلمان، استرالیا و ژاپن را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که در این همایش سه روزه انجام می شود.
او گفت: هفدهمین کنگره اپتومتری خراسان توسط انجمن اپتومتری خراسان رضوی و با همکاری نهادهای مختلف از جمله بیمارستان رضوی، انجمن علمی اپتومتری ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد.
کلمه اپتومتری از کلمه لاتین optic و metry که به معنی سنجش و ارزیابی انکسار و در فارسی به عنوان بینایی سنجی ترجمه شده و به معنی واقعی شامل دو وجه پزشکی و فیزیکی است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.