دکتر سید سعید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر جامعه افراد یا گروه هایی هستند که در راستای منافع گروهی یا حزبی خود برای رسیدن به قدرت بر خلاف منافع مردم عمل می کنند و دست به تخریب می زنند.
وی اظهار کرد: تهمت و تخریب در این زمینه به صلاح عمومی و جامعه نیست.
وی مهمترین راهکار کاهش تخریب و تهمت ها را شفافیت اطلاعات و احترام به شعور مردم دانست و گفت: در روند تبلیغات انتخابات باید ارتباط واقعی و راستین بین رقبا برقرار باشد و قضاوت نهایی مطالب ارائه شده به مردم سپرده شود.
حسینی افزود: رسانه ها و فضای مجازی نیز می توانند با اخلاق مداری و شفافیت اطلاع رسانی آسیب های این عرصه را کاهش دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد اظهار کرد: شرکت آگاهانه در انتخابات باید همراه با شناخت صحیح از نامزدها باشد و شرط تحقق یک دموکراسی واقعی و انتخاب اصلح، روابط اجتماعی پررنگ و گسترده همراه با اطلاع رسانی درست و مبتنی بر واقعیت است.
وی گفت: ارائه اطلاعات غیر واقعی و نادرست توسط نامزدهای انتخاباتی و رسانه های ارتباط جمعی علاوه بر کاهش اعتماد عمومی موجب برنامه ریزی و تصمیم گیری نادرست در آینده می شود.
وی برگزاری مناظره های زنده تلویزیونی را از نقاط قوت انتخابات در ایران دانست و افزود: باید مکانیزمی فراهم کرد که دولت منتخب هر سال از طریق مناظره ای پاسخگوی فعالیت ها و عملکرد خود باشد و به نقد و چالش کشیده شود.
وی از مردم و تمام گروه ها خواست با رعایت انصاف و اخلاق و دوری از تخریب و سیاه نمایی در تبلیغات در افزایش اعتماد مردم و نشاط اجتماعی نقش آفرین باشند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.