به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، از جمله این میهمانان وزرای امور زنان کشورهای افغانستان و موریتانی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق و نیز مدیر کل وزارت امور زنان بنگلادش هستند که مورد استقبال رسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی قرار گرفتند.
براساس گزارش مزبور دلبر نظری وزیر امور زنان افغانستان، محمد شیاع حاتم السودانی وزیر کار و امور اجتماعی عراق، میمونه محمد التقی وزیر امور زنان و خانواده موریتانی و محمد میزانو رحمان مدیر کل وزارت امور زنان و خانواده بنگلادش از جمله مهمانانی هستند که برای شرکت در همایش یاد شده وارد مشهد شده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی در مراسم استقبال رسمی از این میهمانان گفت: نشست تخصصی وزرای امور زنان کشورهای اسلامی در مشهد در راستای برنامه های رویداد مشهد 2017 و انتخاب این کلانشهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و با موضوع سیاست گذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی برگزار می شود.
سید جواد حسینی افزود: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و ظرفیت های هویتی اسلامی و تاریخی آن، باید از این ظرفیت ها برای ایجاد گفتمان فرهنگی میان نحله ها، اندیشه ها و مذاهب مختلف اسلامی استفاده شود.
وی با بیان اینکه مشهد با جمعیت بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر و میزبانی از 27 میلیون زائر در هر سال، بزرگترین شهر زیارتی جهان به شمار می رود، اظهار کرد: فرصت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوان در این شهر وجود دارد که این همایش می تواند در شناسایی این فرصت ها کمک کند.
وی گفت: همایش تخصصی وزرای امور زنان کشورهای اسلامی هفتم اردیبهشت ماه با حضور وزرای حدود 10 کشور اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی در مشهد برگزار می شود.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.