مسعود اسلامی روز چهارشنبه در نشست تخصصی اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد افزود: با گسترش همکاری بین شهرهای اسلامی آینده بهتری برای دنیای اسلام رقم می خورد لذا باید با تبادل تجربیات زمینه رشد آنها را بیش از پیش را فراهم کرد.
وی ادامه داد: شهرهای اسلامی هریک دارای تجارب ارزنده ای در بخشهای مختلف هستند لذا نیاز است از ایده‌های موجود استفاده کرده و زمینه نزدیکی و همکاریهای بیشتر را فراهم نمود.
مدیرکل امور حقوقی وزارت نفت گفت: اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد منجر به ارتقا شبکه همکاری میان شهرهای اسلامی و کمک به ایجاد هویت این شهرها در جامعه جهانی می شود.

* عدم دانش بنیان بودن عامل نابودی جوامع است
کارشناس روابط بین الملل آسیا و عضو اتاق فکر فدراسیون بین المللی برنامه ریزی شهری نیز در این نشست گفت: اگر جوامع دانش بنیان نباشند رو به نابودی خواهند رفت.
پروفسور مجتبی صدریا افزود: جوامع اسلامی برای رسیدن به تحول و توسعه باید به دانش بنیان بودن روی آورند. جوامع پیشرفته سرمایه گذاری زیادی در خصوص دانش بنیانی کردن انجام داده اند .
وی ادامه داد: باید بر عنصر مرکزی توانمندسازی در جهان امروز تمرکز و به کیفیت جوامع دانش بنیان دست پیدا کرد. هویت شهرهای اسلامی در جریان جهانی شدن باید حفظ شود.
اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد با حضور 40 شهردار از 27 کشور اسلامی و 19 شهردار داخلی پنجم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.
عراق، عمان، لبنان، مالی، اوگاندا، الجزایر، غنا، افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، مراکش، مالزی، یمن، بوسنی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج از جمله کشورهای حاضر در این اجلاس هستند.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد. مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.