رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد مرکزی این نامزد انتخاباتی از زمانی که تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شد کار خود را آغاز کرده و ستادهای شهرستانها هم با چند روز تاخیر از دیروز و نیز امروز همزمان با عید مبعث فعال شده اند.
حسین امینی افزود: امروز بعد از ظهر نیز ستاد دانشگاهیان دکتر روحانی با حضور دکتر انصاری به عنوان مسئول ستاد و یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد کار خود را آغاز می کند.
وی تصریح کرد: تلاش شده در ستادهای استان همه کسانی که مشی و روش دکتر روحانی را قبول دارند فارغ از اختلاف نظرهایی که برخی گروه ها و اعضا با هم دارند، حضور و مشارکت داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد : در این راستا سعی می شود مشی و روش و اخلاق و دیدگاه های دکتر روحانی را با نهایت اخلاق مداری ارائه کرده و حتی با مخالفان هم مودبانه گفت و گو خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : توصیه ما آن است که ستادهای دکتر روحانی بازگوکننده واقعیات اقدامات و عملکرد دکتر روحانی به دور از شعارزدگی باشد.
امینی افزود : تلاش می کنیم تا مباحث به گونه ای دقیق با آمار و ارقام به صورت ملموس طرح شود تا اگر ابهاماتی در اذهان مردم وجود دارد برطرف شود زیرا از جمله ضرورت ها و نیازهای کشور حرکت در مسیر عقلانیت و اعتدال است.
دبیر اجرایی ستاد حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در خراسان رضوی هم گفت : ستادهای حمایت مردمی از این نامزد انتخاباتی همزمان با اعلام نتایج تایید صلاحیت ها در استان شکل گرفت و فعالیت خود را در مشهد و تمام شهرستان های استان آغاز کرد.
سیدعبدالله ارجاعی با بیان اینکه مبنای فعالیت ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی ایجابی است، عنوان کرد : بر اساس تاکید حجت الاسلام رئیسی، ستادهای وی به هیچ عنوان در اقدامات سلبی فعالیت نخواهد داشت و صرفا رویکرد تبیینی ، تبلیغی و ترویجی و ایجابی خواهند داشت.
وی ادامه داد : دعوت از همه مردم برای حضور گسترده در انتخابات، پایبندی به اصول اخلاقی، تحکیم پایه ها و مبانی جمهوری اسلامی و حفظ منافع ملی و اتحاد و حرکت در راستای منافع ملی در اولویت عملکرد این ستاد است.
وی عنوان کرد : ستادهای انتخاباتی دارای منشور اخلاقی هستند که پایبند به آن خوهند بود و از هر گونه تخریب و سخنرانی علیه رقبا پرهیز داده شده اند.
رئیس ستاد سیدمصطفی میرسلیم، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ستادهای این نامزد انتخابات انتخابات در خراسان رضوی، همانند دیگر نقاط کشور در دفاتر حزب موتلفه است که در سطح شهرستان ها هم فعال شده اند.
جواد آرین منش افزود : در واقع ساختار ستادهای میرسلیم همان ساختار حزبی موجود موتلفه است و مسئولان موتلفه هم در سطح استان و نیز شهرستان ها مسئولیت ستادها را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه این نامزد انتخاباتی چندان اعتقادی به فعالیت گسترده تبلیغاتی ندارد، گفت : به خواست وی ، حداقل اطلاع رسانی به میزانی که مردم در جریان ورود و حضور وی در عرصه انتخابات باشند انجام می شود بدون آنکه هزینه های هنگفت و تبلیغات خارج از قاعده ای صورت گیرد.
وی عنوان کرد : کمیته های مختلفی در زیرمجموعه ستاد استانی تشکیل شده و بر اساس اعتقاد و تاکیدی که وی بر رعایت اخلاق سیاسی در عرصه انتخابات دارد تبلیغات در حد معمول و انتشار بروشور و تراکت انجام می شود و محور اصلی ما، همان تبلیغات صدا و سیما در قالب مناظره و گفت و گو خواهد بود.
آرین منش افزود : در قالب بروشورها هم سوابق عملکردی، کاری و نیز ویژگی های این نامزد تهیه و چاپ شده که در بین مردم توزیع می شود.
وی تصریح کرد : میرسلیم فردی دارای برنامه و مسلط در حوزه های مختلف است و به مرور با توجه به ویژگی هایی که دارد و اطلاع مردم از این خصوصیات، تمایل مردم به وی بیشتر خواهد شد.
رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان خراسان رضوی نیز گفت: ستادهای انتخاباتی این نامزد از هفته قبل در مشهد و دیگر شهرستان ها فعال شده و امروز 200 نفر از فعالان ستادهای وی در مشهد با نحوه فعالیت، ضرورت ها و دستورالعمل های کاری آشنا شدند.
سیدمهدی طباطبایی عنوان کرد: اکثر فعالان ستاد قالیباف کسانی هستند که در سال 92 هم در ستادهای وی حضور داشتند و در واقع همان ساختار در ستادهای این نامزد برقرار است و در فعالیت همه این ستادها تاکید بر رعایت قانون و بالاتر از آن اخلاق است و به هیچ عنوان به عرصه تخریب ، تهدید و زیر سئوال بردن های بی منطق رقبا وارد نمی شویم و عملکردها باید در چهارچوب اخلاق و ضوابط و قانون باشد.
وی عنوان کرد : به صورت موضوعی کمیته های مختلف هم در ستاد فعال می شوند و در مشهد هم علاوه بر ستاد مرکزی طی چند روز آینده بر اساس قانون ستادهای بانوان و مردان در هر منطقه شهرداری دایر و فعالیت خود را آغاز می کنند.
طباطبایی افزود : برای حوزه تبلیغات هم در چهارچوب قانون از همه ابزارهای موجود اعم از فضای مجازی و نیز گفت و گو و سخنرانی و غیره بهره گرفته می شود.
به رغم تشکیل و آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی چهار نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان رضوی، هنوز از فعال شدن ستادهای انتخاباتی اسحاق جهانگیری و سیدمصطفی هاشمی طبا ، دو نامزد دیگر این انتخابات در این استان خبری نیست.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.