علیرضا امینی روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی هیات ورزشهای رزمی خراسان رضوی در مشهد به افزوده شدن برخی رشته های ورزشهای رزمی در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی و المپیک 2020 ژاپن اشاره و بیان کرد: می توان با تکیه بر ظرفیتهای موجود در ایران به عنوان موارد مدال آور بر روی این رشته های ورزشی حساب ویژه باز کرد.
وی به فعالیت یک میلیون ورزشکار در چارچوب فدراسیون ورزشهای رزمی اشاره و بیان کرد: با توجه به این ظرفیت به دنبال همگانی کردن این رشته ها هستیم و با برنامه ریزیهای انجام شده به زودی این امر تحقق خواهد یافت.
نایب رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی ادامه داد: هزینه ورزشهای رزمی پایین است و همین امر زمینه همگانی کردن رشته های رزمی را فراهم کرده بطوری که در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن به میزان 36 درصد رشد همگانی کردن این حوزه محقق شد و پارسال نیز نسبت به سال 93 این رشد به 52 درصد رسید.
وی همچنین گفت: خراسان رضوی زمینه رشد ورزشهای رزمی را دارد و در این میان رشته موی تای دارای بیشتر طرفدار در میان رزمی کاران خراسان است. با توجه به اینکه این رشته از این پس وارد رقابتهای بین المللی می شود خراسان رضوی می تواند در این رشته کمک حال تیم ملی باشد.
امینی افزود: از میان 105 شاخه رشته های رزمی تنها 38 مورد آن در خراسان رضوی فعال است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست افزود: رشته های رزمی بسیار گسترده بوده و شمار زیادی از فراد در آنها مشغول فعالیت ورزشی هستند.
کورش صبوریان افزود: از میان 48 هیات ورزشی خراسان رضوی هیات ورزشهای رزمی به دلیل نداشتن رئیس فعالیت مناسبی نداشته اما امید است با انتخاب یک مدیر دلسوز این هیات به جایگاه واقعی خود برسد.
همچنین در این نشست با رای اعضای مجمع 'وحید اسحاقی' به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات ورزشهای رزمی خراسان رضوی انتخاب شد.
180 هزار نفر در خراسان رضوی به صورت سازمان یافته در ورزشهای رزمی فعالیت می کنند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.