به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار یعقوبعلی نظری عصر امروز در همایش فصلی ائمه جماعات مشهد در مجتمع امام خمینی مشهد اظهار داشت: مساجد در جای جای تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی نقش پررنگی ایفا کرده‌اند و همواره در عرصه‌های حساس تاریخ نقش آفرین بوده‌اند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در دوران منجر به پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد نقش مهمی ایفا کردند و سرانجام منجر به سرنگونی طاغوت شدند و از این نظر نقش مساجد بی بدیل بوده است.

سردار نظری ادامه داد: بعد از دفاع مقدس در جامعه‌سازی و پیشرفت کمی و کیفی و در توسعه و رشد نظام اسلامی بیرون از مرزها، از نقش مساجد غفلت شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) به دو خطای راهبردی درباره مساجد اشاره و یکی از این خطاها را جدا کردن پایگاه‌های بسیج از مساجد خواند و گفت: خوشبختانه این مهم مرتفع شد و هم اکنون اجازه داده نمی‌شود که پایگاهی خارج از مساجد احداث شود.

سردار نظری تصریح کرد: در سال جاری قصد داریم در همه مساجد دو پایگاه خواهران و برادران تشکیل دهیم که با کمک هیت امنا و ائمه جماعت انجام شدنی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: همچنین برنامه راهبردی دیگر ما در سال جدید این است که تمامی اقشار بسیج فعال در زیرمجموعه سپاه امام رضا(ع) بتوانند ارتباط خود را با مساجد تقویت و پررنگ‌تر کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: مساجد باید در دو سطح محلی و منطقه‌ای تعریف شوند تا همه مردم در اندک زمانی به مسجد دسترسی داشته باشند. در حال حاضر همچنان در برخی از مناطق مشهد با کمبود مسجد مواجه هستیم که این خلاء باید برطرف شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623260
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.