به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه های آموزشی همایش ملی 'بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران' در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: این تسهیلات به استان هایی اختصاص می یابد که طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی آنها بررسی و آماده ارائه شده باشد.
وی اظهار کرد: برای انجام طرح های کارآفرینی در روستاها حمایت های ویژه ای از جمله بسترسازی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران، تسهیل در صدور مجوزها و افزایش همکاری بین دستگاه ها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این حمایت در راستای توانمند سازی روستائیان، توسعه اشتغال و جلوگیری از افزایش مهاجرت های آنان به شهرها صورت می گیرد.
جندقیان با اشاره به شرایط آسان تخصیص وام به روستائیان افزود: در این زمینه از روستائیان وثیقه های خاص مانند وثیقه های ملکی خواسته نشده و فقط یک چک از آنها برای تضمین اخذ می شود.
وی اظهار کرد: حمایت تنها در پرداخت اعتبارات نیست بلکه مهمترین بخش حمایت ها ارائه اندیشه و فکر به روستائیان برای توسعه اشتغال و کارآفرینی است.

* 820 طرح هادی روستایی در استان خراسان رضوی اجرا شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون 2 هزار و 524 روستای استان دارای طرح هادی است که از این تعداد در 820 روستای بیش از 20 خانوار استان طرح های هادی روستایی اجرا شده است.
سید رضا موسوی نیا افزود: سال گذشته با اختصاص اعتبارات و قیر رایگان 282 روستای خراسان رضوی آسفالت شد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 5 الی 8 درصد اعتبارات ملی و معادل 400 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی خراسان رضوی اختصاص یابد.
وی گفت: هم اکنون 200 هزار واحد مسکونی روستایی و پنج هزار سند در مناطق شهری استان دارای سند مالکیت هستند.
موسوی نیا افزود: با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی بیش از 140 هزار مسکن روستایی در خراسان رضوی مقاوم سازی شده اند.
همایش ملی 'بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران' که روز چهارشنبه با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و استانداری خراسان رضوی در این دانشگاه آغاز شد تا فردا ادامه دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.