علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم قدردانی از فعالان امداد رسانی به زلزله زدگان این استان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد جمعیت هلال احمر این استان در زمان وقوع حادثه بسیار مناسب بود و در مدت مناسب توانستند فعالیت های امدادی به مردم حادثه دیده را انجام دهند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود قبل از فصل سرما بازسازی و ساخت خانه های تخریب شده در روستاهای زلزله زده به اتمام برسد، اظهار کرد: در کمتر از 6 روز آواربرداری در این مناطق با همت امدادگران انجام شده و هم اکنون بازسازی حدود 40 واحد نیز به پایان رسیده است.
وی گفت: اعتبارات بسیار مناسبی برای مقاوم سازی خانه های روستاییان توسط دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است که روستاییان باید از ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه استفاده کنند.
رشیدیان افزود: برای ساخت خانه های تخریب شده در زلزله فریمان 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه و برای تهیه اسباب و وسایل منزل نیز 20 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای طرح هادی روستایی و بازسازی تاسیسات تخریب شده در این حادثه نیز به زودی بودجه ای مستقل اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: دستگاه های اجرایی استان برای بازسازی واحدهای تخریب شده منتظر رسیدن اعتبارات نمانده و بلافاصله بعد از وقوع حادثه فعالیت های خود را آغاز کردند.
زلزله 6 ریشتری روز 16 فروردین ماه جاری در سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد، یک کشته و 40 زخمی داشت و در 68 روستای این استان خسارت بر جای گذاشت.
در این حادثه بیش از 5 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که بازسازی هزار و 800 واحد مسکونی از این تعداد آغاز شده است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.