علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعال در حوادث اخیر سیل تایباد و زلزله سفیدسنگ در فریمان افزود: در شرایط فعلی فضای محبت و همکاری میان مجموعه های مختلف جاری است و در هر نقطه ای که مشکلی به وجود بیاید همه برای حل آن مشکل تلاش می کنند.
علیرضا رشیدیان ادامه داد: خراسان رضوی به دلیل قرار گرفتن 65 درصد وسعتش بر روی گسل زلزله و پتانسیل 30 درصدی آن در حوزه سیل شرایط بسیار خاصی را دارا است لذا باید تدابیر مناسب در خصوص بروز حوادث در عرصه های مختلف در نظر گرفته شود.
وی گفت: ارائه آموزشهای لازم و تجهیز امکانات موجود از جمله اقداماتی است که می تواند زمینه بروز خسارات احتمالی را کاهش دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: سیل بزرگ تایباد و زلزله فریمان روستاهای بسیار زیادی را در این استان تحت تاثیر قرار داد ولی با اقدمات به موقع شرایط مناسبی برای مردم حادثه دیده تدارک شد.
طی این مراسم رئیس شعبه و امدادگران هلال احمر شهرستانهای فریمان، تایباد، تربت جام و مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند.
زلزله ای 6 ریشتری 16 فروردین ماه مناطقی از خراسان رضوی را لرزاند. کانون این زمین لرزه سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود.
این زلزله که تاکنون حدود هزار پس لرزه داشته یک کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت و به 68 روستا خسارت زد.
بارندگیهای اواخر بهمن پارسال نیز موجب جریان سیل در تایباد واقع در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد شد که دو جانباخته و خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت.
حبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.