به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار داشت: به لطف الهی و تلاش پژوهشگران حرکت‌های موثری را در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری داشته‌ایم و شاهد رشد و توسعه علمی کشور و استان در دو حوزه کمی و کیفی بودیم.

وی افزود: نخبگان خراسان رضوی در این عرصه افتخارات بزرگی را به ارمغان آوردند و این استان به عنوان قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شناخته شده است و امیدواریم که در سال 2019 که سومین دوره این کنگره بین‌المللی برگزار می‌شود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهر و استان امام رضا(ع) به عنوان مرکز و پایلوت سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: بی‌شک با تلاش نخبگان و دانشمندان استان و همکاری مسئولان مربوطه به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.

رشیدیان گفت: تولید ثروت به معنای افزایش سلامت جامعه بدون نگاه به محصول خارجی است و این ستاد توسط سه مجموعه دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی مدیریت می‌شود و دبیری این ستاد به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است و جهاد دانشگاهی مسئولیت کمیته اجرایی و دانشگاه فردوسی مسئولیت کمیته علمی آن را بر عهده دارد.

علی‌اکبر شمسیان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در سال 86 نخستین کنگره سلول‌های بنیادی در مشهد برگزار شد و در سال 90 اولین کنگره ملی و در سال 94 اولین کنگره بین‌المللی با همکاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خاطرنشان کرد: در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان یکی از اقدامات شاخص علمی و پژوهشی به مدت سه روز برگزار می‌شود و راه‌اندازی شبکه سلول‌های بنیادی از اقدامات مهم صورت گرفته در گذشته بود و در ایام برگزاری این کنگره سه روزه ستاد استانی سلول‌های بنیادی به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622192
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.