به گزارش ایرنا، احمد برادران دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند با بزرگ نمایی مشکلات کشور نسل جوان و مردم را نسبت به خدمات نظام و دولت بدبین و حماسه حضور مردم پای صندوق های رای را کمرنگ کنند.
وی اظهار کرد: حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات بیعت دوباره با آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و خون شهداست و انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدات اقتصادی و فرهنگی دشمن مصون می سازد.
وی گفت: حضور در انتخابات و مشارکت فعال مردم در تعیین سرنوشت خود منجر به رونق اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی در کشور می شود.
معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش سبزوار نیز درباره آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان گفت: این آسیب ها ریشه در عوامل فردی، خانوادگی و محیط دارد و باید با محور قرار دادن آموزش از گسترش آنها جلوگیری کرد.
حسن محرابی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان افزود: با وجود مشکلات در این مسیر نگاه آموزش و پرورش به هدایت تحصیلی مثبت است.
وی اظهار کرد: هدایت تحصیلی برگرفته از سند تحول آموزش پرورش و از وظایف تکلیفی است که در پایه نهم صورت می گیرد.
وی گفت: هدف از هدایت تحصیلی ارائه آگاهی به دانش آموزان برای انتخاب رشته مورد علاقه با توجه به ظرفیت های منطقه و کشور است.
رئیس آموزش و پرورش سبزوار افزود: در سال تحصیلی جاری 46 درصد دانش آموزان این شهرستان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت شدند که این میزان از میانگین کشوری و استانی آن بیشتر و از برنامه تکلیفی پنج درصد کمتر است.
محرابی اظهار کرد: تهیه اطلس صنایع فعال شهرستان برای آشنایی دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند و چهار هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
7499 / 6053 خبرنگار: محمد مهرنیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.