محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان خدمات پست فرودگاهی
خراسان رضوی را در سال 1394 معادل 13 هزار و 293 مرسوله اعلام و بیان کرد: خدمات پست فرودگاهی به معنای ارسال انواع بار و کالا توسط پست از طریق هواپیما به سراسر کشور است .
وی در خصوص علت این افزایش در خدمات پست فرودگاهی نیز گفت: هم اکنون رویکرد این اداره در ارائه خدمات پستی کالامحور شده که قبلا به صورت ارسال پاکت و بسته های کوچک بوده است.
مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی همچنین به کاهش 16 درصدی ترافیک مرسولات پستی در استان اشاره و بیان کرد: با این وجود، خدمات پارسال شرکت پست در ارائه خدماتی نظیر تحویل کارت ملی، پست یافته، ثبت نام کارت ملی و سایر خدمات الکترونیک رشد 32 درصدی داشت.
وی ادامه داد: به همین دلیل نیز درآمد پارسال شرکت پست خراسان رضوی با روی آوردن به سمت خدمات با ارزش افزوده بیشتر در مجموع 17 درصد رشد داشته است.
شفیعی همچنین گفت: خودپستچی گری برخی سازمانها، ادارات و شرکتهای دولتی و غیردولتی موجب شده ایران یکی از کشورهایی باشد که سرانه مرسولات پایین دارد.
سرانه استفاده از خدمات پستی در ایران 11بسته یا مرسوله پستی به ازاء هر نفر در سال است. این شاخص در جهان 50 مرسوله است.
وی در ادامه به تغییر ماموریت و رویکرد پست در سطح جهان اشاره و بیان کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با اجرایی کردن اساسنامه جدید خود شیوه ارائه خدمات را از نامه رسانی و مرسولات عادی به سمت کالا و اسناد تغییر داده است.
مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی افزود: اجرای این تغییر رویکرد پارسال به صورت پراکنده آغاز شد اما امسال با انتخاب شعار ' رقابت، تحول و تکامل' توسط شرکت پست با تمرکز همه جانبه و با جدیت بیشتری دنبال می شود.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی سه میلیون نشانی پستی دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.