جواد هاشمی نژاد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'اولکا اونستویچ' اهل کشور بلاروس است که درباره زبانهای خارجی مطالعه می کند.
وی ادامه داد: وی پیش از سفر اخیر خود به ایران به صورت گردشگر دو مرتبه به کشورمان سفر کرده و یکبار به حرم مطهر رضوی وارد شده بود. وی در خلال این سفرها با فرهنگ دینی مردم ایران آشنا و به آن علاقه مند شد.
او گفت: این بانوی 26 ساله زبان عربی را فرا گرفته و قرآن کریم را مطالعه کرده بود و از این طریق و همچنین همنشینی با مسلمانان دیگر علاقه اش نسبت به دین اسلام افزایش یافت و قصد کرد تا در سفر بعدی خود به ایران بتواند در حرم مطهر رضوی مسلمان شود.
وی اضافه کرد: پس از انجام مراسم برای مسلمان شدن این بانو در حرم مطهر و اظهار شهادتین از سوی وی، از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایای متبرک به وی اعطا شد.
او همچنین گفت: پارسال دو میلیون و 500 هزار زائر غیرایرانی در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافتند که از این تعداد 11 هزار نفر گردشگران غیرمسلمان کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی بودند.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی افزود: همچنین سال گذشته شمار افرادی که در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شدند حدود سه برابر افزایش داشت و تعداد آنها به 30 نفر رسید.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.