به گزارش ایرنا، محمود بنانژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه ها می تواند زمینه افزایش نرخ رشد اشتغال در شهر را به همراه داشته باشد.
وی، تشکیل نشستی در خصوص اقتصاد مقاومتی با معاون رئیس جمهوری را یادآور شد و گفت: طرح تکاپو (توسعه کسب و کار اشتغال پایدار) از جمله موضوعاتی است که در این نشست مطرح و مقرر شد این طرح با همکاری واحدهای تولیدی عملیاتی شود.
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه طرح تکاپو با محوریت وزارت کار در حال انجام است، خاطر نشان کرد: اتاق اصناف مشهد در خصوص اجرای طرح تکاپو نقش مهمی را ایفا می کند و در تلاش است تا واحدهای تولیدی ظرفیت های خود را افزایش دهند تا زمینه افزایش نرخ اشتغال فراهم شود.
بنانژاد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تولید می تواند نقش بسزایی در افزایش نرخ اشتغال درجامعه داشته باشد و در این زمینه اتاق های اصناف نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این اتاق با اجرای طرح های گوناگون علاوه بر افزایش تولید کالای با کیفیت داخلی زمینه افزایش نرخ اشتغال را نیز فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات از دیگر برنامه های اتاق اصناف مشهد است که به صورت جدی در سال جاری دنبال می شود، ادامه داد: افزایش کیفیت کالای تولید شده در داخل کشور، تداوم صادرات، بررسی ویژگی های کشور مقصد، توجه ویژه به بسته بندی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های خارجی از جمله برنامه هایی است که برای توسعه صادرات پیگیری می شود.
وی یادآور شد: طرح ویژه نوروزی با 200 بازرس در قالب 100 اکیپ به صورت شبانه روزی از 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سال جاری ادامه اجرا شد.
بنانژاد تصریح کرد: اتحادیه های شیرینی سازان، آجیل و خشکبار، گوشت و مرغ، نانوایان، رستوران داران، مهمان پذیری ها، هتل و هتل آپارتمان داران، میوه و تره بارفروشان در این طرح همکاری لازم را برای انجام بازرسی های مختلف انجام دادند.
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز 25 هزار 380 مورد بازرسی مستقیم انجام شده است، خاطرنشان کرد: تخلفات انجام شده به ارزش 17 میلیارد و 889 میلیون و 150 هزار و 500 ریال برآورد شده است هرچند که در این ایام 235 میلیون و 845 هزار ریال نیز به مردم عودت شده است.
هم اکنون 91 هزار واحد صنفی دارای پروانه در مشهد در قالب 105 اتحادیه فعالیت می کنند.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.