به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس بنا برگزارشاتی که به دست خبرنگار دفتر خراسان رضوی این خبرگزاری رسیده است اعتراضاتی نسبت به انواع کودهایی که سازمان تعاون روستایی میان کشاورزان توزیع کرده وجود دارد.

در این اعتراضات عکس‌هایی هم به دست خبرنگار تسنیم خراسان رضوی رسیده مبنی  بر اینکه کودهای توزیع شده در منطقه صالح آباد دارای ناخالصی، خرده سنگ و برخی از مشکلات دیگر بوده و به همین علت کشاورزان خواستار پیگیری موضوع از طریق مختلف شده‌اند.

مهم اعتماد به دولت است

حسین.ا یکی از روستائیان صالح آباد است که در ارتباط با کودهای توزیع شده می‌گوید: در میان کیسه‌هایی که به عنوان کود به من تحویل داده شده پر از سنگریزه بود اما سنگریزه‌های آن از نوع عادی نیست و نوع آن مانند خاک‌های باقی‌مانده در کوره است و کشاورزان از این ترس دارند که کود به طور کلی تقلبی باشد.

وی ادامه می‌دهد: وقتی مردم از دولت کالایی را خریداری می‌کنند دوست دارند به مصرف از آن اطمینان داشته باشند اما این موضوعات سبب می‌شود که دیگر اطمینانی حتی به کالاهای دولتی باقی نماند.

پرداخت خسارت در صورت متضرر شدن کشاورزان

در همین راستا مجید عظیمی مدیر اداره تعاون روستایی صالح آباد با بیان اینکه برخی از شکایات در این حوزه به دست ما نیز رسیده است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس می‌گوید: از طریق شهرستان در حال پیگیری این موضوع هستیم تا در صورتی که مشکل از کالای دولتی باشد برای رفع آن اقدام می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: در همین راستا در صورتی که کشاروزان متضرر شده باشند سعی می‌شود  خسارت آنها پرداخت شده و برای این موضوع نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر تعاون روستایی صالح آباد خاطرنشان می‌کند: البته باید در نظر داشت که اداره تعاون روستایی به نوعی واسطه این امر بوده و باید از شرکتی که کودها خریداری شده این امر را پیگیری کرد.

امکان تقلب وجود دارد

غلامرضا شکوهی عضو شورای اسلامی شهر صالح آباد نیز در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: مهم این نیست که پولی که کشاورزان در ازای دریافت کود پرداخته‌اند به آنها بازگردانده شود برای کشاورزان امر بسیار مهم در این حوزه اعتمادی است که باید به دولت وجود داشته باشد و ممکن است در اثر این قبیل از اقدامات از بین برود.

وی ادامه می‌دهد: همچنین در انواع کود باید درصد و سایر مواردی از این دست مشخص باشد و با وجود برخی از ناخالصی‌ها در کودهایی که تحویل داده شده احتمال تقلب در مواد مختلف نیز داده می‌شود که این موضوع برای یک سازمان دولتی مناسب نیست.

اظهارات بالا نشان از این دارد که گلایه روستائیان و کشاورزان 38 هزار و 500 تومانی که در ازای دریافت 50 کیلو کود پرداخت می‌کنند نبوده و بیشتر به فکر سلامت محصولات خود هستند زیرا ممکن است ترکیباتی در این کودها وجود داشته باشد که مشکلاتی را برای محصولات آنها ایجاد کند.

علاوه بر این با توجه به مشکلات جاده‌ای در روستاهای بخش صالح آباد حمل و نقل کود و رفت و آمد در این حوزه دغدغه دیگر کشاورزانی است که این موضوع را با خبرنگار تسنیم در خراسان رضوی مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی آمادگی انعکاس توضیحات سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی خراسان رضوی در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 614395
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.