وحید اثنی عشری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه مندی مردم خراسان رضوی به این رشته ورزشی افزایش یافته و عناوین مختلف توسط ورزشکاران این استان در این رشته کسب شده است.
وی برگزاری کلاس مربی گری برای ارتقای سطح فنی ورزشکاران این استان را ضروری دانست و اظهار کرد: یک دوره کلاس داوری در رشته بیلیارد اوایل اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود که می تواند دستاوردهای ارزشمند به همراه داشته باشد.
وی به برگزاری سومین مرحله لیگ استانی اسنوکر در مشهد اشاره کرد و گفت: علاوه بر میزبانی مشهد از مسابقات اسنوکر کشور در اردیبهشت ماه سال جاری این شهر میزبان سومین مرحله لیگ استانی اسنوکر خواهد بود.
اثنی عشری افزود: هم اکنون حدود 70 باشگاه ورزشی در این استان مشغول فعالیت در رشته بیلیارد هستند که از این تعداد 45 باشگاه در شهر مشهد فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: با توجه به برنامه هایی که در سال گذشته دنبال شد تعداد ورزشکاران فعال در رشته بیلیارد افزایش یافته و هم اکنون بیش از 150 ورزشکار به صورت سازمان یافته در باشگاه های ورزشی این استان در این رشته مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در رشته بولینگ نیز هم اکنون چهار مجموعه کیان سنتر، پروما، کوهسر و پایانه مسافربری میزبان علاقه مندان هستند، گفت: بیش از 60 ورزشکار نیز به صورت حرفه ای رشته ورزشی بیلیارد را در این استان دنبال می کنند.
اثنی عشری ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و اداره اماکن بر فعالیت باشگاه های ورزشی بولینگ و بیلیارد نظارت کامل دارند و سال گذشته تخلفی در باشگاه های دارای مجوز این رشته گزارش نشده است.
وی گفت: شواری شهر مشهد رشته بولینگ و بیلیارد را یک رشته ورزشی نمی داند و تسهیلات مناسب برای فعالین این حوزه در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: رشته های ورزشی برای فعالیت خود نیازمند اخذ پروانه تجاری نیستند اما شورای شهر مشهد رشته بولینگ و بیلیارد را از این موضوع مستثنی کرده است.
اثنی عشری اظهار کرد: در این زمینه اسناد مناسب به شورای شهر مشهد ارائه شده ولی تاکنون تصمیم جدید در این زمینه اتخاذ نشده است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.