حمید نیکویی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی دارای جایگاه برتر در حوزه پرورش اسب مسابقه ای در سطح کشور نیز می باشد بطوری که هم اکنون باشگاههای استان دارای 100 راس اسب مسابقه ای هستند.
وی ادامه داد: سوارکاران خراسان رضوی از لحاظ فنی نیز دارای جایگاهی ارزشمند هستند. در کنار سوارکاران، داوران این استان هم در بسیاری از مسابقات کشوری حضور دارند و اکثر مسابقات به میزبانی خراسان رضوی توسط داوران بومی قضاوت می شود.
رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی گفت: هم اکنون 18 باشگاه ورزشی اسب سواری در سطح این استان پرورش اسب مسابقه ای را بر عهده دارند و در مسابقات مختلف نیز شرکت می کنند.
وی افزود: مشکل مالی در هیات سوارکاری خراسان رضوی وجود ندارد اما باید هماهنگی این هیات با اداره کل ورزش و جوانان افزایش یابد تا برخی ناهماهنگیهای گذشته تکرار نشود.
نیکویی استعدادیابی و حمایت سوارکاران جوان را از دیگر رویکردهای هیات سوارکاری خراسان رضوی اعلام کرد که امسال به صورت جدی دنبال می شود.
وی به برگزاری مسابقات هم اشاره و بیان کرد: مسابقات پرش با اسب با حضور 50 سوارکار جمعه آتی در مشهد برگزار می شود و نفرات برتر می توانند با کسب امتیازات مناسب جایگاه خود را ارتقاء دهند.
رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی ادامه داد: این استان به دلیل بهره مندی از پیستهای مناسب آمادگی دارد از مسابقات مختلف کشوری در رده های سنی گوناگون میزبانی کند.
400 نفر در حوزه ورزش سوارکاری در خراسان رضوی فعالیت دارند که 100 نفر از آنان بطور حرفه ای پیگیر این رشته ورزشی هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.