دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از بازدید از روستاهای زلزله زده خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه مشهد افزود: مدیریت استاندار خراسان رضوی و وزارت کشور در امدادرسانی به زلزله زدگان در این استان بی نظیر بوده است.
وی بیان کرد: خوشبختانه خسارت جانی زلزله در خراسان رضوی با توجه به خانه های روستایی غیر ایمن اندک بوده هر چند که خسارتهای مالی این زمین لرزه تاکنون زیاد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری نسبت به رسیدگی به مشکلات ساکنان زلزله زده تاکید فراوانی داشته اند و اینجانب امروز به نمایندگی رئیس جمهوری از روستاهای زلزله زده خراسان رضوی بازدید و در جریان امدادرسانی، خدمات و مشکلات مردم قرار گرفتم.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون خدمات آب، برق و تلفن در روستاهای زلزله زده برقرار است و اسکان روستائیان و ارائه خدمات مربوطه به خوبی در حال انجام می باشد.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از دولت و استاندار خراسان رضوی در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در مناطق زلزله زده این استان گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله زده هفته آینده با حضور مدیرکل بنیاد مسکن آغاز شود.
دکتر احسان قاضی زاده افزود: امید است عملیات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاهای زلزله زده در خراسان رضوی تا پایان شهریور ماه امسال و قبل از آغاز فصل سرما پایان یابد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استاندار خراسان رضوی و هیات همراه امروز از روستاهای دو قلعه براشک از توابع فریمان، چاه مزار سفلی در شهرستان تربت جام و روستای کلات قدم در بخش رضویه مشهد بازدید کردند.
زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در سفید سنگ خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.
وزیر بهداشت دقایقی پیش مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.
خبرنگار:مصطفی نخعی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7507/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.