زلزله شش ریشتری پیش از ظهر چهارشنبه 16 فروردین جاری که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود ظرف 24 ساعت گذشته افزون بر 270 پس لرزه داشته که شدت 80 مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است.
این زمین لرزه که در چند شهرستان خراسان رضوی کاملا محسوس بود یک جانباخته و 40 زخمی بر جای گذاشت.
یکی از اهالی روستای دو قلعه سرچشمه شهرستان فریمان روز پنجشنبه به خبرنگار اعزامی ایرنا به آن منطقه گفت: در پی زلزله سرعت و تاثیر حضور مسئولان و امدادگران در این روستا دلگرم کننده بود.
حسین قوی افزود: امدادگران و مسئولان از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در منطقه حضور یافتند.
این هموطن روستایی تنها نگرانی کنونی خود را بی خبری از وضعیت دامهایش ذکر و بیان کرد: بخاطر پس لرزه های مداوم امکان خبردار شدن از دامها وجود ندارد.
وی ادامه داد: همچنین مصدومان زلزله به سرعت توسط نیروهای امدادگر برای درمان اعزام شدند اما هم اینک امکان اطلاع از وضعیت آنان را نداریم.
سمیرا قانع دیگر ساکن این روستای زلزله زده نیز گفت: منازل دچار ترک خوردگیهایی شده اند و برخی ظاهرا سالم هستند اما در شرایط کنونی امکان سکونت در آنها وجود ندارد.
وی افزود: در حالی که تخریب منازل مهترین ناراحتی ما است اما حضور و کمکهای موثر مسولان و امدادگران موجب دلگرمی شده است.
او با اشاره به سرمای حاکم بر منطقه گفت: هم اینک وسایل گرمازا و خوراک مهمترین نیاز زلزله زدگان است که امدادگران در حال تامین آن هستند.
اکرم حسن زاده یکی دیگر از اهالی این روسیتا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دارو و وسایل امداد به سرعت در اختیار ما قرار گرفت اما نیمی از خانه ها تخریب شده اند و بدون کمک مسولان توانایی بازسازی آنها را نداریم.

* خدمات رسانی پیوسته به مناطق زلزله زده
فرماندار فریمان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ارائه خدمات به زلزله زدگان وظیفه ما است و تاکنون از هیچ کمکی دریغ در این راستا دریغ نشده است.
محمدحسین یساقی افزود: آواربرداری از صبح امروز در مناطق زلزله زده آغاز شده و تلاش بر این است که با آواربردای کامل شرایط را برای ورود به خانه های روستایی فراهم شود.

* خورام و وسایل گرمازا در اختیار زلزله زدگان
رئیس اداره عملیات امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی هم به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای امدادی حداقل تا چهار روز در مناطق زلزله زده حضور خواهند داشت و در این مدت با برپایی چادرهای امدادی کمکهای لازم را به مردم منطقه خواهند داد.
سید رسول زارع افزود: وعده های غذایی و وسایل گرمازا در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته و از امروز به صورت موردی دارو و امکانات بیشتر در اختیار آنها قرار می گیرد.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.