حجت الاسلام سید جلال حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حضور در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد 28 هزار نفر زن و مرد از کل کشور ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و 100 نفر مرد و هزار و 100 نفر زن به قید قرعه برای حضور در مراسم پذیرفته شدند.
وی بیان کرد: امسال هیچ عملیات عمرانی در مسجد گوهرشاد در حال انجام نیست و کل فضای مسجد به معتکفان اختصاص می یابد.
او اظهار کرد: 6 مسجد وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد نیز شامل مسجدالرضا احمدآباد، مسجدالرضا مصلی، مسجدالرضا امامت، مسجدالرضا خواجه ربیع، مسجد ملاهاشم و مسجد صدیقیها جنب حرم مطهر رضوی میزبان معتکفان هستند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در این مساجد هزار و 100 مرد و زن از شهروندان مشهدی در مراسم اعتکاف شرکت می کنند که 550 نفر از آنان زن و باقی آنها مرد هستند.
حجت الاسلام حسینی افزود: حضور معتکفان در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی به صورت رایگان است و هیچ هزینه ای از آنان دریافت نمی شود.
وی بیان کرد: 500 برنامه فرهنگی و تبلیغی در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی برای برگزاری مراسم اعتکاف تدوین شده و نزدیک به 350 نفر از عوامل اجرایی پذیرایی، انتظامات و امنیت به معتکفان در این مراسم خدمات عرضه می کنند.
او اظهار کرد: برنامه های فرهنگی شامل سخنرانی، اقامه نماز جماعت، بیان احکام، حلقه های معرفت، مدیحه سرایی، خواندن ادعیه می باشد و سخنرانان ویژه مراسم اعتکاف در مسجد گوهرشاد نیز آیت الله علم الهدی، حجج الاسلام رئیسی، فرح زاد، ماندگاری، حسینی قمی و علی اکبری خواهند بود.
وی گفت: ارسال محصولات فرهنگی و انجام فعالیتهای تبلیغی فرهنگی ویژه مراسم اعتکاف از سوی آستان قدس در 20 شهر موقوفه دار کشور در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین محصولات فرهنگی رضوی به 150 مسجد در مناطق مرزی محروم در کشور مانند استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان ارسال می شود.
وی گفت: پذیرش معتکفان در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی از دوشنبه هفته آینده 21 فروردین آغاز و مراسم اعتکاف طی سه روز 13، 14 و 15 رجب مطابق با 22، 23 و 24 فروردین ماه برگزار می شود.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.