محمد بخشی محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شایعه وقوع زلزله شدید در مشهد منجر به ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده بود .
وی بیان کرد : از آن جا که طبق قانون با هر اقدامی که منجر به برهم خوردن امنیت و تشویش اذهان عمومی شود ، برخورد قانونی صورت می گیرد لذا تعقیب و مجازات افرادی که در کانال های تلگرامی و فضای مجازی نسبت به این امر اقدام کردند، در دستور کار قرار گرفته است.
بخشی محبی ادامه داد : از بامداد روز جاری از محل های اسکان شهروندان در فضاهای باز و سرپوشیده سرکشی شد و به منظور آرام سازی آنان و دورکردن رعب و وحشت ناشی از شایعه پراکنی ها، توضیحات لازم در خصوص شایعه بودن پیش بینی وقوع زلزله ارائه شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود : بر اساس ماده 18 قانون جرائم رایانه ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با‌‌ همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت، به حبس تا دو سال یا جزای نقدی تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
از روز گذشته و همزمان با وقوع زلزله 6 ریشتری در شهرستان فریمان، مطالبی در کانال های تلگرامی مبنی بر وقوع زلزله ای با قدرت بیشتر در شهر مشهد منتشر شد و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در بین مردم منجر به خالی کردن خانه ها و پناه بردن آنان به خیابان ها شده بود.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.