دکتر رضا وفایی نژاد شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شرایط امدادرسانی به مجروحان زمین لرزه 6 ریشتری در سفیدسنگ فریمان و دیگر مناطق خراسان رضوی از حالت قرمز به زرد تغییر یافته است.
وی بیان کرد: تمامی بیمارستان های مشهد و استان خراسان رضوی و هم چنین پایگاههای اورژانس 115 این استان امشب به صورت آماده باش خواهند بود.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آخرین آمار مجروحان زمین لرزه استان خراسان رضوی را 34 نفر عنوان کرد و افزود: هم اکنون 13 نفر از این مصدومان در بیمارستان بستری بوده و بقیه مرخص شده اند.
وفایی نژاد بیان کرد: 24 نفر از مجروحان زلزله امروز در خراسان رضوی توسط اورژانس 115 به بیمارستان فریمان، هشت نفر به بیمارستان سجادیه تربت جام و 2 نفر به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافته اند.
وی بیان کرد: هم اکنون 10 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان فریمان بستری هستند و بقیه مرخص شده اند که هشت نفر دچار ضربه و شکستگی در اندام های بدن هستند.
به گفته وی، 2 نفر از مجروحان برای تکمیل درمان از بیمارستان فریمان به بیمارستان های امام رضا (ع) و امدادی مشهد انتقال یافتند.
وی خاطرنشان کرد: از هشت مجروح زلزله در بیمارستان سجادیه تربت جام، تنها یک نفر در بیمارستان بستری است و بقیه مرخص شده اند.
‏وی از اعزام تیم فرماندهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: اعزام چهار دستگاه آمبولانس از فریمان به منطقه زلزله زده، اعزام پنج دستگاه آمبولانس از مشهد به محور سرخس و اعزام پنج آمبولانس به محور فریمان سفیدسنگ از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.
وفایی نژاد گفت: اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منظور تجسس از وضعیت آسیب دیدگان منطقه زلزله زده، اعزام یک آمبولانس به محور فریمان - سفیدسنگ از تربت جام، اعزام چهار اتوبوس آمبولانس از دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و سبزوار به مناطق زلزله زده دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.
زلزله ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان را لرزاند.
سفیدسنگ در 28 کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در 75 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.