حسین گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تخریب 50 درصد ساختمان های روستای 'کلاته حاج علی' شهرستان فریمان چادر امدادی برای اسکان 60 خانوار در این روستا برپا شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در روستای 'برج قلی' فریمان نیز 28 خانوار در حال اسکان اضطراری هستند.
وی با بیان اینکه برای امداد رسانی به مناطق و روستاهای زلزله زده نیروهای امداد و نجات شهرستانهای مشهد، فریمان، سرخس و تربت جام در فعالیت هستند، گفت: روستای 'دو قله قراشک' فریمان با یک نفر کشته، چهار مصدوم و تخریب 20 تا 70 درصدی ساختمان ها، بیشترین خسارت را در این زلزله داشته است.
گودرزی افزود: همچنین ارزیابی در روستاهای چاه مزار، لوابیک موسی آباد، کله مول، نقد علی و جان مراد توسط تیم ارزیاب و امداد تربت جام انجام می شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن مامورین هلال احمر سرخس نیز در روستای کلاته منار، بوته گل، تال خانی، خار زار، شوراب، روان قله خان و تسکمر در حالی ارزیابی هستند.
وی گفت: تیم های عملیاتی با یک فروند بالگرد به روستای 'دو قله قراشک' فریمان اعزام شده اند.
گودرزی افزود: همچنین 9 تیم واکنش سریع، پنج کادر پروازی، 6 دستگاه خودرو عملیاتی، یک تیم سگ های زنده یاب، 2 دستگاه زنده یاب، خودرو ارتباطات با 2 نیروی عملیاتی نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.
وی اظهار کرد: همچنین اقلام زبستی و غذایی برای 150 خانوار به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی تاکید کرد: افزایش اعزام چادرهای امدادی و بسته های غذایی با دریافت نتیجه ارزیابی ها انجام می شود.
زلزله 6 ریشتری ساعت 10:39 چهارشنبه که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود، در مرکز، جنوب و شرق خراسان رضوی نیز احساس شد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.