حجت الاسلام و المسلمین عبدالله قدرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا افزود: حداقل مدرک تحصیلی برای ورود به حوزه علمیه پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 17 سال است. به سن افراد متقاضی سنوات تحصیلی بالاتر از پایه نهم و مدت خدمت سربازی افزوده می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان اخراجی و افرادی که با مدرک کمتر از دیپلم و در سن مشمولیت سربازی ترک تحصیل کرده اند نمی توانند ثبت نام کنند.
مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه با مدارک کاردانی باید قبل از 22 سالگی، دارندگان مدرک کارشناسی قبل از 24 سالگی، کارشناس ارشد قبل از 28 سالگی و دکترا قبل از 30 سالگی فارغ التحصل شوند.
وی افزود: از تاریخ فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین افرادی که از دانشگاه انصراف داده اند تا زمان ورود به حوزه علمیه نباید بیش از یک سال گذشته باشد.
او ادامه داد: خواهران نیز با قبولی حداقل پایه نهم دوره متوسطه با حداکثر سن 18 سال و مقاطع دیپلم با 28 سال، کاردانی 31 سال، کارشناسی 33 سال، کارشناسی ارشد 37 سال و در مقطع دکترا با حداکثر سن 39 سال سن می توانند برای ورود به حوزه علمیه ثبت نام کنند.
ثبت نام اینترنتی متقاضیان ورود به حوزه علمیه از 15 بهمن 95 آغاز شد و تا 25 فروردین ماه 96 ادامه دارد.
7507/1858** خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.