حجتعلی شایانفر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :از ابتدای سال زراعی تا کنون (مهر 95 تا 10 فروردین ماه 96 ) در مجموع در سطح استان 153.2 میلیمتر باران باریده که نسبت به میانگین بلندمدت دو درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع 17 ایستگاه سینوپتیک( باران سنجی) استان هنوز میزان بارش در 9 ایستگاه منفی است، اظهار کرد: بیشترین درصد افزایش بارش در این مدت به نسبت میانگین بلندمت به ترتیب با رقم 95 و 86 درصد مربوط به شهرستان های تایباد و خواف و بیشترین کاهش نیز مربوط به شهرستان های کلات با 31 درصد و سبزوار 29 درصد است.
وی افزود: مشهد هم در این مدت 187 میلیمتر بارندگی داشته که نسبت به دوره آماری بلندمدت رشد 11 درصدی را دارا می باشد.
شایانفر میزان بارندگی در 10 روز نخست سال جدید در استان را 25 میلیمتر عنوان کرد و گفت : بیشتر این بارش ها مربوط به خواف با 45 میلیمتر و کمترین آن هم در سبزوار به میزان 7.5 میلیمتر بوده و میزان بارش در مشهد هم 28.5 میلیمتر است
وی گفت: با توجه به پیش بینی بارش ها برای ایام تعطیلات نوروزی ، از یکی دو ماه قبل برنامه ریزی های لازم در حوزه مدیریت بحران انجام شد و با توجه به آمادگی های موجود با وجود جمعیت قابل توجه زائر و مسافر مشکل خاصی در استان نداشتیم .
شایانفر اضافه کرد: تاثیر مثبت بارش ها در استان بسیار زیاد است و با توجه به تدریجی بودن آن کمترین خسارت از جمله آبگرفتگی ها جزئی را به دنبال داشت که به خوبی مدیریت شد.
وی با یادآوری پیش بینی بارش در روز طبیعت هم گفت: برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شده اما نقش اصلی را مردم دارند که با توجه به هشدارها و رعایت اصول ایمنی، نهایت همکاری را با نیروهای امدادی و عملیاتی و پلیس را داشته باشند تا تعطیلات را توام با خوشی و آرامش به اتمام برسانند.
وی از مردم خواست با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در مسیل ها خودادری کنند و از تردد در مسیرهای پرخطر و جاده هایی که دچار آبگرفتگی شده اند خودداری کنند.
1906/6012خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.