محمد رحیم نوروزیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مشهد شامل شهر مشهد، بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه بیش از 2 هزار و 860 نفر ثبت نام کردند.
وی افزود: این در حالی است که در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان تعداد ثبت نام شوندگان 2 هزار و 612 نفر بود.
وی اظهار کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای مشهد، ملک آباد و رضویه هزار و 18 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرها شدند که این رقم حدود 36 درصد ثبت نام شوندگان است در حالی که طی دوره چهارم این انتخابات در این سه شهر 764 نفر داوطلب عضویت در شوراها بودند که این رقم، حدود 29 درصد مجموع ثبت نام شوندگان بود.
نوروزیان گفت: از مجموع داوطلبین مزبور 958 نفر برای عضویت در شورای شهر مشهد ثبت نام کردند که این تعداد حدود 94 درصد ثبت نام کنندگان بخش شهری شهرستان مشهد را تشکیل می دهد.
وی افزود: در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای شهرستان مشهد نیز هزار و 842 نفر داوطلب عضویت در شوراها شدند که این تعداد حدود 64 درصد ثبت نام کنندگان شهرستان مشهد است.
وی اظهار کرد: در دوره چهارم انتخابات شوراها هزار و 848 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستا های شهرستان مشهد بودند که حدود 80 درصد ثبت نام کنندگان آن دوره شهرستان مشهد را شامل می شدند.
فرماندار مشهد گفت: مقایسه 2 رقم اخیر کاهش در تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی را نشان می دهد که در دوره چهارم انتخابات شوراها نیز این کاهش نسبت به دوره سوم وجود داشت.
وی افزود: تعطیلات نوروزی هم در این امر موثر بود.
وی در باره به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی برخی روستاهای شهرستان مشهد اظهار کرد: خبر منتشر شده در این زمینه مربوط به ظهر دیروز بوده که با تکمیل ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای بخش مرکزی شهرستان مشهد بعید است روستایی باشد که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب نرسیده باشد.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.