علی اصغر حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طغیان هنگامی رخ می دهد که دو یا چند نفر و بیشتر بخاطر مصرف یک ماده غذایی و یا آب آلوده دچار مسمومیت شوند.
وی ادامه داد: میزان طغیانهای ثبت شده در خراسان رضوی طی تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال با وجود افزایش ورود زائران و مسافران به این استان کاهش قابل توجهی داشته است .
بر اساس استانداردهای جهانی حد انتظار تعداد طغیانهای مسمومیت چهار درصد جمعیت کودکان زیر چهار سال در یک منطقه را شامل می شود. با توجه به جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی تعداد طغیانهای رخ داده قابل انتظار در این استان 250 مورد در سال است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب از اول اسفند گذشته تاکنون 50 هزار مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در خراسان رضوی مورد بازدید قرار گرفته و 60 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.
وی گفت: در این ارتباط تاکنون هزار و 445 پرونده متخلف به دادگاه ارجاع و 182 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی تعطیل شد.
حسنی افزود: ظرف این مدت به 850 شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ارتباطات مردمی 190 نیز رسیدگی شده است.
اجرای 'طرح بسیج سلامت نوروزی' همزمان با سراسر کشور از اول اسفند 95 در مراکز بهداشتی درمانی مشهد و دیگر شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و تا 15 فروردین جاری ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.