تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) که با حضور آیت الله نوری همدانی، از مراجع شیعه؛ نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه (س) بانوی پاک و مظهر صداقت و تمامی صفات الهی است که اگر زندگی هر انسان در پرتو نورانیت آن بانو باشد، گرفتار زندگی تکاثری نخواهد شد.
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) منشا خیرات الهی برای بشریت است و تسبیحات آن حضرت به عنوان بهترین ذکرها از سوی خداوند باری تعالی به انسان هدیه شده و جزو بهترین تعلیمات پروردگار برای بشریت است.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه زهرا (س) اعطا کردند که هدیه ملکی؛ فدک و هدیه ملکوتی تسبیحاتی بود که به نام صدیقه کبری (س) نامگذاری شد و گفته می شود در این تسبیحات همه مبانی دینی و اعتقادات اسلامی نهفته است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تکریم بانوان زائر از سوی خدمتگزاران بارگاه منور رضوی گفت: همواره زائران و مجاوران درخواست می کردند که فضایی ویژه برای زیارت بانوان در حرم مطهر ایجاد شود که امروز به این تقاضا جامه عمل پوشانده شد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: رواق حضرت زهرا (س) با اقدامات جهادی خدمتگزاران بارگاه منور رضوی ساخته شده است و مدیریت جهادی خادمانی که عشق حضرت رضا (ع) در دل دارند، هرگز رنگ خستگی نمی گیرد.
در انتهای این مراسم احکام رسمی 14 بانوی خادم حرم مطهر رضوی به نمایندگی از 14 هزار بانوی خادمیار این گنبد و بارگاه توسط تولیت آستان قدس رضوی به آنان اهدا شد.
این تعداد، نخستین گروه از خادمان بانوی حرم مطهر رضوی هستند که با همکاری معاونت اماکن متبرکه و امور زائران و مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی گزینش و برای دریافت حکم معرفی شده اند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.