به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی، شنبه در آیین بدرقه کاروانیان راهیان نور شهرستان تربت حیدریه افزود: این افزایش به دلیل مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در اعزام مددجویان خود صورت گرفته است.
وی هدف از اعزام این کاروان ها به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: وظیفه داریم نسل امروز را که دوران دفاع مقدس را درک و لمس نکرده، با آن فضای معنوی و انسانی و نیز دلاورمردی های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.
گرایلی در تشریح مسیر این سفر هفت روزه اظهار کرد: در این سفر زائران از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند (منطقه عملیاتی والفجر 8)، طلائیه، هویزه، سوسنگرد، دهلاویه، چزابه، فکه، فتح المبین، شوش، دوکوهه دیدن کرده و در بازگشت نیز مرقد مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حرم حضرت امام(ره) و حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری را زیارت خواهند کرد.
به گفته وی اعزام کاروان در سه مرحله و هر مرحله در قالب پنج دستگاه اتوبوس در تاریخ های 23 و 28 اسفند و نیز 3 فروردین انجام می شود.
اعزام کاروان راهیان نور بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خودجوش متشکل از رزمندگان دوران دفاع مقدس از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.