مرضیه کسرائی، شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار افزود: امسال 15 میلیارد ریال نیز برای ساخت 6 واحد مسکونی در منطقه محروم صالح آباد سبزوار توسط بهزیستی و خیرین هزینه شد که با نصب انشعابات در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه هزار خانواده دارای معلول در این شهرستان فاقد مسکن مناسب هستند، ادامه داد: ساخت 20واحد مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول در دست اقدام است که مبلغ پنج میلیارد ریال برای تکمیل این واحدها پیش بینی شد و سال آینده به اتمام می رسد.
کسرائی با اشاره به نیاز 50 خانواده دو معلوله به مسکن گفت: به دلیل نیاز مددجویان بهزیستی خریداری 34 واحد مسکن مهر در دستور کار است که تا کنون سه واحد خریداری شده است.
او با بیان اینکه 20 درصد مددجویان از چرخه حمایت بهزیستی خارج شده اند، افزود: هم اکنون هزار و 207پرونده مستمری بگیر مشتمل بر 530 بازتوان و 677 غیر بازتوان و 30 پرونده پشت نوبت مستمری تحت پوشش بهزیستی سبزوار قرار دارند.
کسرائی ادامه داد: تاکنون برای 110 بازتوان کلاس های آموزشی آماده سازی شغل برگزار شده است که با اشتغال آنان از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار اعتبارات اشتغال امسال را 12 میلیارد و 700 میلیون ریال بیان کرد و گفت: این مبلغ برای 100 نفر در حوزه های اجتماعی، پیشگیری و توانمند سازی هزینه شده است.
او تصریح کرد: امسال همچنین از محل مانده اعتبارات سال گذشته به میزان 8 میلیارد و 300 میلیون ریال، برای 74 نفر شغل ایجاد شد و پرونده 200 مددجو نیز منتظر دریافت وام خوداشتغالی است.
کسرایی افزود: امسال 19 مورد جهیزیه با مبلغ 133 میلیون ریال به نوعروسان این نهاد اهدا شده و به 12 خانواده دارای 3 قلو هر سه ماه مبلغ 19 میلیون و 440 هزار ریال کمک هزینه پرداخت شده است.

**140 بازرسی از مهدهای سبزوار
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: این شهرستان با 71 مهد کودک مشتمل بر 17 روستامهد و 54 مهد کودک شهری در امور کودکان فعال است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 140 مورد بازدید توسط تیم بازرسی در راستای نظارت بر امر آموزش و ارائه بهینه خدمات از مهدها انجام شده است.
کسرائی تصریح کرد: بهزیستی یک وعده غذای گرم را در 36 مهد شهری به مدت 30 روز و برای 17روستا مهد به مدت 130 روز به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال تامین کرده است.
وی افزود: همچنین امسال برای تجهیز هشت مهد کودک تازه تاسیس در حاشیه شهر و روستا 240 میلیون ریال هزینه شد.
رئیس بهزیستی سبزوار با اشاره به فعالیت این نهاد در بخش غربالگری نوزادان گفت: امسال پنج هزار و 794 نوزاد غربالگری شدند و با همکاری مجتمع پیشگیری و ارتقای سلامت روان طرح پیشگیری از تنبلی چشم با شرکت حدود 12 هزار کودک انجام شد.
وی گفت: به دلیل اینکه 50 درصد معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیک است برای جلوگیری از افزایش این روند برای 2 هزار زوج و هزار دانش آموز در مناطق حاشیه شهر طرح غربالگری مشاوره ژنتیک برگزار شد.
کسرائی ادامه داد: هزینه این طرح برای افراد شناسایی شده رایگان است و بهزیستی تمام هزینه های درمان را به صورت رایگان انجام می دهد.
7 هزار معلول در سبزوار شناسایی شده اند. 12هزار خانوار مددجو با جمعیت حدود 30 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی سبزوار هستند.
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.