به گزارش ایرنا، براتعلی منصوریان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه حفظ زیارت امین الله در مشهد افزود: فراخوان این مسابقات از 23 آذر ماه تا هشتم اسفند سال جاری انجام شد و دارالقرآنهای آموزش و پرورش در کنار یک هزار و 816 مدرسه در استان مسئولیت برگزاری این آزمون را بر عهده داشتند.
وی اظهار کرد: دست یابی به حیات طیبه جز با ایمان و عمل صالح امکان پذیر نخواهد بود و برگزاری مسابقه حفظ زیارت امین الله در این سطح از مصادیق عمل صالح است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شاه بیت زیارت امین الله جهاد است که می تواند ما را در همه موقعیتها پیش ببرد و حرکت انقلاب اسلامی به واسطه همین روحیه جهاد بوده است.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: اگر بخواهیم جامعه ما به عنوان ام القری جهان اسلام تاثیرگذاری عمیق داشته باشد باید تلاش بیشتر برای حاکمیت دین در جامعه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: به برکت این انقلاب پرچم اهل بیت (ع) در گوشه گوشه جهان برافراشته شده و بسیاری از مردم کشورهای مختلف با این معارف آشنا شده و جان و دلشان شیفته این معارف گشته است.
در این مراسم از 313 منتخب این مسابقات قدردانی شد و به قید قرعه به 24 نفر کمک هزینه سفرهای زیارتی کربلا و قم اهدا شد.
مسابقه حفظ زیارت امین الله در سال جاری تحصیلی به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همکاری معاونت شهرداری مشهد در مدارس این استان برگزار شد.
استان خراسان رضوی حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد که معادل 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.