محمود رضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقامتگاه های بومگردی طبس، زعفرانیه و مزینان در داورزن با برگزاری جشنواره های غذا، بازیهای محلی و آداب و رسوم آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
وی اظهار کرد: با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان از سوم فروردین مراسم آیینی اسب چوبی، چولی چغل، شاهنامه خوانی، رزم و بزم، غذاهای سنتی و صنایع دستی در 'کاروانسرای حاج فرامرزخان' و میدان کارگر سبزوار اجرا می شود.
وی گفت: هدف از اجرای این برنامه ها معرفی و ترویج فرهنگ و آیین نوروز بین آحاد مردم است تا با میراث معنوی و گرانبهای این مرز و بوم آشنا شوند.
سلیمانی افزود: همچنین پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران استقرار یافته است تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود.
وی اظهار کرد: بیش از یک میلیون روزنامه، نقشه و بروشور برای معرفی جاذبه های های گردشگری شهرستان سبزوار آماده انتشار شده و چند چتر وای فای رایگان در مسیر پایگاه های گردشگری شهرستان سبزوار ایجاد شده است.
وی گفت: براساس برنامه ریزی کمیته ستاد خدمات سفر سبزوار زمینه اقامت روزانه 14 هزار گردشگر در هتل ها، مهمانپذیرها، زائرسراها، مدارس، کمپ ها و حسینیه های این شهرستان فراهم شده است.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجه در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند.
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی شهرستان سبزوار است.
سبزوار در 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.