به گزارش ایرنا مهدی تاج، سه شنبه شب در آیین افتتاحیه رسمی ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی افزود: ایجاد یک ورزشگاه به معنای تخریب یک زندان است و اثر اجتماعی بسیاری دارد.
وی بیان کرد: با رقمی بالغ بر 400 میلیارد ریال، ایران بهترین تیم فوتبال را در آسیا دارد، در فوتبال ساحلی و فوتسال رتبه سوم دنیا را دارد و قهرمانی فوتبال بانوان آسیا نیز متعلق به کشور ماست و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر تیم فوتبال ایران جزو 10 تیم اول دنیا قرار گیرد، بسیار خوب پیش رفته است.
وی اظهار کرد: مایه مسرت است که امروز یکی از زیباترین و مجهزترین ورزشگاه های ایران به بهره برداری می رسد و ورزشگاه امام رضا (ع) دارای مجهزترین زمین فوتبال کشور است.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه اخیرا آستان قدس رضوی وسایل و تجهیزات ورزشی را به مناطق محروم برده و به استعدادهای ورزشی در این نقاط توجه دارد، اقدام درخور ستایشی است.
معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی نیز در این مراسم درباره ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: آستان قدس رضوی تاکنون چهار مجموعه ورزشی در مشهد به بهره برداری رسانده که ورزشگاه امام رضا (ع) چهارمین مجموعه آن به شمار می رود.
خلیل اکبری افزود: ورزشگاه امام رضا (ع) در زمینی به مساحت 5.7 هکتار با زیربنای 40 هزار مترمربع ساخته شده و دارای 10 سالن ورزشی است که از نظر معماری و امکانات مطابق استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.
وی بیان کرد: ورزشگاه سرپوشیده امام رضا (ع) به گونه ای طراحی شده که 10 سالن ورزشی در رشته های مختلف با زیربنای کلی هفت هزار مترمربع و هر سالن با زیربنای 500 تا 900 مترمربع در زیر سکوی تماشاگران قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: سقف ورزشگاه امام رضا (ع) با مساحت 18 هزار مترمربع در ایران بی نظیر است و حتی در قیاس با ورزشگاه های سرپوشیده کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دارای کیفیت و شرایط بهتری است.
اکبری گفت: زمین چمن فوتبال این ورزشگاه مجهز به زه کش است که 32 کیلومتر در زیر آن لوله گذاری شده و آب گرم از یک طرف آن وارد و از طرف دیگر خارج می شود تا زمین گرم بماند.
معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی گفت: پیست تارتان اطراف این زمین چمن دارای همه شرایط انجام ورزش دو و میدانی می باشد.
اکبری افزود: توقفگاه طبقاتی ورزشگاه امام رضا (ع) با مساحت 36 هزار مترمربع در 6 طبقه ساخته شده که گنجایش توقف یک هزار و 200 خودرو را دارد و حتی روی بام این توقفگاه نیز قابلیت توقف خودرو را دارد.
وی بیان کرد: جایگاه ویژه با 12 هزار مترمربع در پنج طبقه، آمفی تئاتر با ظرفیت 620 نفر، وجود 14 راهرو ورود و خروج از ورزشگاه از دیگر قابلیت های مجموعه ورزشی امام رضا (ع) است.
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در مجموعه استادیوم امام رضا (ع) امکانات و تجهیزاتی برای انجام و تعلیم بیش از 10 رشته ورزشی فراهم شده است و این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی آمادگی دارد.
حسین یوسفی افزود: در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی افزون بر تامین تجهیزات و امکانات لازم ورزشی و توجه به بخش سخت افزاری، نگاه حاکم بر جریان ورزشی و پیوست فرهنگی برای این بخش بسیار حایز اهمیت است.
وی بیان کرد: روزانه بیش از چهار هزار نفر از امکانات ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس بهره مند می شوند که 80 درصد از این افراد جوانان هستند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.