به گزارش ایرنا، جواد وحدتی فر روز سه شنبه در نشست خبری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: 134 شرکت حمل و نقل مسافربری و چهار هزار و 500 وسیله نقلیه مسافربری در سطح خراسان رضوی ادر این مدت فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: یکهزار و 800 اتوبوس، یکهزار و 400 مینی بوس، هزار و 200 خودروی سواری کرایه ای و هزار و 300 دستگاه اتوبوس وی آی پی در ایام عید نوروز به مسافران نوروزی در سطح استان خدمت رسانی می کنند.
مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: 50 دفتر اختصاصی فروش بلیت، 110 دفتر آژانس خدمات مسافربری نیز در سطح استان فعالیت دارند.
وی افزود: تمهیدات لازم برای 17 مقصد پرتردد در سطح کشور و شهرستان های استان در نظر گرفته شده تا خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن به زائران و مسافران نوروزی ارائه شود.
معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اظهار کرد: سوخت مورد نیاز اتوبوس های فعال در جاده های منتهی به خراسان رضوی تامین شده است و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.
وحدتی فر با بیان اینکه 33 راهدارخانه و 195 تیم گشت زنی در جاده های استان به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات می پردازند، خاطر نشان کرد: این استان با فعالیت 32 مجتمع خدمات رفاهی رتبه چهارم کشوری را در این زمینه در اختیار دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 18 مجتمع دیگر نیز در سه سال آتی راه اندازی خواهد شد.
وی با یادآوری فعالیت 100 دستگاه دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده در خراسان رضوی، اظهار کرد:‌ این دوربین ها سرعت لحظه ای، سرعت متوسط و تخلفات رانندگان را ثبت می کنند.
مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز خاطر نشان کرد: امسال با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هیچ گونه افزایش قیمتی در حوزه نرخ بلیت حمل و نقل جاده ای رخ نخواهد داد.
وحتی یادآور شد: سامانه 141 در ایام عید نوروز به صورت دقیق مسئولیت اطلاع رسانی و گزارش آخرین وضعیت ترافیکی جاده های استان را برعهده دارد.

**برنامه های سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: برای استقبال از بهار در پایانه های مسافربری شهرداری مشهد برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است.
سید علی حسینی اظهار کرد: حجم ورودی و خروجی پایانه های مسافربری شهرداری مشهد 80 هزار نفر در طول سال است.
وی با اشاره به اینکه باید رفاه و آسایش مسافرانی که با اتوبوس به مشهد سفر می کنند بالا برود، اظهار کرد: در شرایط فعلی سازمان پایانه های مسافربری مشهد به عنوان نقطه اتصال فعالیت های حمل و نقل ترافیک درون شهری و برون شهری به حساب می آید.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد به فعالیت های راهنمای زائر در این مجموعه اشاره کرد و گفت: ایستگاه های راهنمای زائر به صورت گسترده بحث راهنمایی زائران و ارائه محصولات فرهنگی را در ایام عید نوروز بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه در این ایام 20 خادم به صورت افتخاری فعالیت های خدماتی را انجام می دهند، خاطر نشان کرد: برنامه ویژه استقبال از زائران نوروزی نیز 29 اسفند ماه با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و برخی دیگر از مسئولان استان برگزار می شود.
حسینی یادآور شد: جشنواره استقبال از بهار در پایانه های مسافربری شهرداری مشهد از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده نیز ادامه می یابد.
وی همچنین به توسعه خوابگاه رانندگان در پایانه مسافربری شهرداری مشهد نیز اشاره کرد و گفت: خوابگاه رانندگان در این پایانه از 100 متر به 440 متر رسیده است.
حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات جامع حمل و نقل مشهد ایجاد پارک سوار در پایانه مسافربری شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد یادآورشد: در دهه آخر صفر با اجرای این طرح حدود سه هزار خودرو کمتر در اطراف هسته مرکزی شهر مشهد تردد کردند.
وی خاطر نشان کرد: مردم، زائران و مسافران نورزی می توانند از پایانه های مسافربری با وسایل حمل و نقل عمومی به هسته مرکزی شهر مشهد تردد داشته باشد.
حسینی با بیان اینکه با فعالیت دلالان در سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد برخورد می شود، اظهار کرد: در این خصوص هماهنگی لازم با دستگاه های نظارتی به عمل آمده است.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: توصیه می شود مردم بلیت مورد نیاز سفر خود را یا به صورت اینترنتی و یا از دفاتر فروش بلیت اتوبوس که در سطح شهر مستقر هستند، تهیه کنند و از مراجعه برای خرید بلیت به پایانه های مسافربری خودداری کنند.
خراسان رضوی 20 هزار و 483 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.
سالانه حدود 27 میلیون زائر به مشهد مشرف می شوند که 2.5 میلیون نفر آنها زائر خارجی هستند.
7498/6012 خبرنگار توحید آرش نیا **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.