رئیس بیمارستان قائم مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در عملیات ساختمانی و بازسازی درمانگاه بیمارستان قائم(ع) تصویر نقاشی دیواری شهید گرانقدر ولی الله چراغچی نیاز به تعمیر پیدا کرد که پس از هماهنگی با بنیاد شهید نسبت به ساخت یک اثر نقش برجسته از تصویر شهید اقدام شد.
دکتر مصطفی داستانی افزود: برای انتخاب عکس از خانواده شهید کمک گرفته شد و در نهایت به سفارش مادرشهید عکسی که حضرت امام خمینی(ره) عبارت«خداوند این شهید عزیز را رحمت نماید» رانوشته بود، انتخاب شد.
وی گفت:این اثر نقش برجسته در ابعاد 9 مترمربع و به وزن سه هزارو 500کیلوگرم از جنس رزین و سیمان ساخته شده و مراحل طراحی اولیه، مدل سازی، قالب گیری، ریخته گری، مونتاژ ، رنگ آمیزی، حمل و نصب این تمثال حدود2 ماه به طول انجامید و در مجموع ساخت آن 200میلیون ریال هزینه داشته است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این آئین گفت: هدف از برگزاری چنین نشستهایی نزدیک شدن به شهداست.
دکتر مهدی ابراهیمی افزود: نسان تا با خدا سنخیت نداشته باشد به سوی خدا نخواهد رفت و شهدا به این سنخیت رسیده بودند.
۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفت.
همچنین امروزمصادف با سالگرد وفات مادر حضرت ابوالفضل(ع) روز تکریم مادران و همسران شهدا است که در مراسم رونمایی از تمثال شهید چراغچی از مقام شامخ این عزیزان تقدیر و تجلیل شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد و واحدهای تابعه آن دراین شهرستان در مجموع 71 شهید تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است .
شهادت این افراد مربوط به مبارزات دوران انقلاب در رژیم ستم شاهی ، ترورهای منافقین و هشت سال دفاع مقدس می باشد که از این تعداد 38 نفر دانشجو و 33 نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی ، بیمارستانها و ادارات وابسته به این دانشگاه درشهرستان مشهد بوده اند.
شهید ولی الله چراغچی مسجدی متولد اول شهریور1337 در مشهد ، قائم مقام فرمانده لشکر5 نصرسپاه پاسداران انقلاب اسلامی درعملیات ظفرآفرین بدر بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح و در بیمارستان شهدای تهران بستری شد.
این سردار شهید پس از 23 روز بی هوشی، سرانجام در 18 فروردین ماه سال 1364 به درجه رفیع شهادت نایل و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد خاکسپاری شد.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.