آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: پیگیری و اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی، در پرورش بعد اجتماعی جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارد و به طور قطع وضعیت اجتماعی، دینی، اخلاقی و امنیتی جامعه را بهبود می بخشد.
وی بیان کرد: در تبلیغ راه خدا آنچه برای پروردگار متعال ارزش دارد، شجاعت و پایداری در راه مقابله با فضای ناسالم جامعه است، همچنان که پیامبر اسلام (ص) در مقابل ناهنجاریهای اجتماعی و مخالفان ایستادگی کرد تا حق را بیان کند در شرایط فعلی نیز باید در برابر هنجارشکنی ایستادگی و مقاومت نمود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: مشکل اصلی امروز در تبلیغ دین و انجام وظیفه تبلیغی این است که مبلغین تلاش می کنند حتما جامعه سخنان آنان را بپذیرد در حالی که در تبلیغ باید تنها به رسالت خود و رضایت خدا فکر کرد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز یک مبلغ انقلابی نباید از برخوردهای جامعه واهمه داشته باشد به ویژه در گستره فضای مجازی باید با شجاعت شبهه زدایی کند.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در طول هفت سال گذشته که عهده دار مسئولیت این نهاد در این استان بودم تعداد ادارات تابعه و نمایندگی ها از 15 به 22 شهرستان گسترش یافت.
حجت الاسلام محمود مرویان حسینی افزود: با وجود محدودیت اعتبارات در حوزه فرهنگی، اعتبار بخش فرهنگ و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در طول چند سال اخیر 6 برابر شد که متناسب با آن فعالیتهای این عرصه نیز به همین میزان رشد یافت.
وی بیان کرد: طرح هجرت و استقرار مبلغ مذهبی به ابتکار خراسان رضوی انجام گرفت و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی این طرح به صورت یک برنامه کشوری در استان های مختلف به اجرا درآمد.
حجت الاسلام مرویان یادآور شد: طی چند سال اخیر اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با انعقاد 40 تفاهم نامه مختلف با دستگاه های اجرایی، یک ظرفیت ستادی خدمات رسان فرهنگی در استان ایجاد کرد.
در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام مرویان حسینی قدردانی شد و حجت الاسلام کاظم لطفیان به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی معرفی شد.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.