حجت الاسلام محمد علی دستجردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به ‌حکم عقل نیز کالای ایرانی باید تقویت‌ شود و همه مردم در خریداری کالای داخلی کوشا باشند .
وی اظهار کرد:‌ مصرف تولیدات بخش‌های صنعت و کشاورزی داخل تاثیر به سزایی در اشتغال پایدار دارد و موجب ساماندهی اقتصاد می شود.
وی دامه داد : هدف اقتصاد مقاومتی تأمین نیازهای جامعه و مقاومت در برابر فشارهای خارجی در رابطه با مسائل اقتصادی است که با دست‌یابی به این دو مهم آرامش جامعه تأمین خواهد شد.
وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی گفت: هدف این نوع اقتصاد این نیست که درهای کشور راببندیم و هیچ وارداتی نداشته باشیم بلکه این است که تا جایی که می‌توانیم خودمان تولید کنیم.
امام جمعه قوچان خریداری نکردن کالای ایرانی توسط مردم را مشکل بزرگی دانست و افزود: وقتی سرمایه‌گذار وارد عرصه تولید می‌شود اما تولیداتش به فروش نمی‌رسد، ضررهای جبران‌ناپذیری خواهد دید .
وی بابیان اینکه واردات و تهیه کالای خارجی هم موجب کاهش شغل می‌شود و هم پیشرفت جامعه را دچار مشکل خواهد کرد، گفت : کشورهای خارجی می‌توانند از روی مسائل واردات آن چه را می‌خواهند به ما تحمیل کنند و با وابستگی به واردات مشکلاتی را برای کشور به وجود آورند .
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید به روز باشند و خود را در معرکه های واقعی و جهانی قرار دهند تا مصرف کننده با اطمینان بیشتری کالای ایرانی را خریداری کند .
وی اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی باید در عرصه جهانی با کشور هایی رقابت کنند که صد سال در عرصه تولیدات بوده اند ، پس کیفیت در تولید یکی از اساسی ترین موضوعات در این رقابت است .
مرکز شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و این شهرستان از شمال به درگز و کشور ترکمنستان، از جنوب به نیشابور، از شرق به چناران و از غرب به فاروج و شیروان محدود می شود.
این شهرستان دارای ۲۸ کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان است .
7501/6012 خبرنگار حبییه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.