علیرضا رشیدیان عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع هزینه صرف شده برای این پروژه ها را شش هزار و 780 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: پروژه ها در مشهد، قوچان، فریمان، کلات و سبزوار اجرا شده اند.
وی از جمله شاخصترین این پروژه ها را بیمارستان 610 تختخوابی جایگزین امام رضا(ع) مشهد با هزینه دو هزار 250 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه هزار نفر ذکر کرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: این بیمارستان با 540 تخت طراحی شده بود اما با توجه به ساخت اورژانس عدالتیان در کنار آن بطور کامل اورژانس به این مرکز منتقل گردید بطوری که فضای اورژانس به بیمارستان افزوده و 70 تخت بیمارستانی نیز به آن اضافه شد.
وی گفت: این بیمارستان در 9 طبقه دارای 610 دستگاه تخت، اتاق عمل، بخشهای مختلف شامل قلب و آی.سی.یو و سی.سی.یو است.
رشیدیان دیگر پروژه افتتاحی سفر رئیس جمهوری به مشهد را ساختمان سد مخزنی چهچهه با طول تاژ 250 متر، ارتفاع 61 متر از پی سنگی و حجم مخزن در تراز نرمال به میزان 19 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: عملیات ساخت این سد سال 83 آغاز شد و در مجموع 740 میلیارد ریال هزینه در بر داشت.
وی افزود: ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان طرح دیگری است که ساختش از سال 88 در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع آغاز شد و اینک با زمین چمن مصنوعی آماده بهره برداری است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این پروژه در ابتدای دولت یازدهم حدود 50 درصد پیشرفت داشت بنابراین بقیه آن طی سه سال گذشته با تامین اعتبار به انجام رسید که در مجموع اعتبار هزینه شده در آن 110 میلیارد ریال است.
وی پروژه پست 132 کیلوولت شهید رجایی شمال شرقی مشهد را طرح دیگر ذکر کرد که در وسعت سه هزار و 600 مترمربع طی یک سال گذشته آغاز و به انجام رسیده است.
رشیدیان افزود: کل اعتبار تامین شده برای این پروژه که با هدف تامین و پایدارسازی جریان برق در سطح شهر مشهد اجرا شده 74 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: بهره برداری از شرکت تولید یراق آلات در و پنجره دو جداره با ظرفیت تولید پنج هزار و 500 تن در سال در زمینی به مساحت 42 هزار مترمربع در سبزوار و اشتغالزایی برای 47 نفر با هزینه 152 میلیارد ریال نیز در سفر رئیس جمهوری آغاز می شود.
استاندار خراسان رضوی شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی در سبزوار که ماده موثر دارویی پروژسترون را تولید می کند با اشتغالزایی برای 37 نفر و هزینه 220 میلیارد ریال دیگر پروژه ای ذکر کرد در جریان این سفر افتتاح می شود.
وی گفت: همچنین در سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به خراسان رضوی عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در 18 هزار هکتار از زمینهای استان با اشتغالزایی چهار هزار و 500 نفر و اعتبار 870 میلیارد ریال آغاز می شود.
رشیدیان دو طرح را که عملیات اجرایی آن در این سفر آغاز می شود نیز شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در زمینهای پایاب سد فریمان در سطح هزار و 350 هکتار با هزینه 80 میلیارد ریال و اشتغالزایی 330 نفر اعلام کرد.
وی افزود: از دیگر پروژه ها می توان به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی دام و طیور برای تولید انواع داروها و واکسنها با اشتغالزایی 430 نفر و هزینه هزار و 333 میلیارد ریال اشاره کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام مشهد با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه و گشایش دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر پروژه هایی است که در جریان سفر رئیس جمهوری به مشهد بهره برداری می شوند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.