به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر دوشنبه در کنگره 'واقف مجاهد آیت الله واعظ طبسی' در مشهد افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از جمله کسانی بود که تلاش کرد به وظایف دینی خود عمل کند.
وی اظهار کرد: مرحوم طبسی قبل از پیروزی انقلاب رنج بسیار کشید و تمام عمر این مرد بزرگ پس از انقلاب در راه خدمت به قرآن و عترت و محرومیت زدایی صرف شد.
وی با اشاره به مسئولیت پذیری آیت الله واعظ طبسی گفت: آن مرحوم از جمله کسانی بود که در مسئولیتی که به وی سپرده می شد، با قوت به تکالیف خود عمل می کرد.
آیت الله سعیدی افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی امین امام راحل بود و در سه مسئولیت شاخص و والایی که از سوی رهبر کبیر انقلاب به ایشان سپرده شد به وظایف خود به خوبی عمل کرد.
وی اظهار کرد: مرحوم طبسی در کسوت تولیت آستان قدس رضوی موقوفات را ساماندهی کرد و با قدرت از طریق قانون موقوفاتی که در زمان رژیم پهلوی حیف و میل شده بود را به آستان حضرت امام رضا (ع) بازگرداند.
وی ادامه داد: امروزه هزاران زائر و مجاور از برکات خدمات مرحوم آیت الله طبسی بهره مند می شوند.
تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: یکی از ویژگی های مرحوم آیت الله طبسی در دوران تصدی نمایندگی ولی فقیه در خراسان بزرگ، این بود که شان ولی فقیه و ولایت فقیه را حفظ کرد و با درایت و کفایت مدیریتی خود مانع از ایجاد تفرقه در خراسان شد.
وی افزود: مردم در زمانی که پیکر مرحوم آیت الله واعظ طبسی تشییع می شد، نهایت محبت خود را نشان دادند و ثابت کردند که حرف و حدیث هایی که درباره آن مرحوم گفته می شد تاثیری در ارج گذاری خدمات وی به خطه خراسان ندارد.
آیت الله سعیدی اظهار کرد: مرحوم طبسی هیچ گاه به انجام کارهای کوچک رضایت نمی داد و همواره در حوزه خدمت رسانی به زائران حضرت امام رضا (ع) همت بلند داشت لذا بهترین خدمت را می خواست و بهترین مکان را می ساخت.
وی گفت: مرحوم طبسی در زمان مدیریتش، به مراجعات و کارهای موردی نمی پرداخت و از این جهت بود که برخی ندانسته از وی انتقاد می کردند.
وی افزود: مرحوم طبسی همواره با مخالفان خود با ادب و نزاکت صحبت می نمود و مقابله به مثل نمی کرد، وی خیلی سخت به کسی اعتماد می کرد اما اگر فردی مورد اعتمادش بود، هرگز اعتمادش از وی سلب نمی شد.
تولیت آستان حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مسائل انقلاب، رهبر انقلاب و ارزشهای دینی همواره برای مرحوم آیت الله واعظ طبسی خط قرمز بود و وقتی فردی از این خط قرمزها عبور می کرد، وی ملاحظات را کنار می گذاشت و جانانه دفاع می کرد.
وی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی رابطه دوستی و حتی رابطه استاد – شاگردی را با کسانی که از مواضع انقلاب اسلامی تا حدی فاصله می گرفتند، برهم می زد و این نشان از ولایت پذیری و محکم بودن مواضع انقلابی ایشان داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این کنگره گفت: همایش تجلیل از مروجان وقف هر سال با نام یکی از واقفان بنام کشور در مشهد برگزار می شود که امسال در نخستین سالگرد ارتحال تولیت فقید آستان قدس رضوی این کنگره به نام آیت الله واعظ طبسی از واقفان بزرگ خراسان نامگذاری شده است.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در مجموع 272 اثر از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، تهران، اصفهان، البرز، فارس، چهارمحال‌ و بختیاری و هرمزگان به دبیرخانه همایش ارسال شد.
وی اظهار کرد: این آثار در قالب کتاب، مقاله، پوستر، عکس، داستان، شعر، نرم‌ افزار، اپلیکیشن و فیلم کوتاه در موضوعات وقف و واقفان بزرگ تهیه شده بود که بیشترین آثار ارسالی مربوط به بخش عکس با 200 اثر بود.
وی گفت: کمیته علمی متشکل از نمایندگان پنج نهاد مرتبط با وقف و حوزه علمیه داوری این آثار را برعهده داشتند که از بین آنها 13 اثر به عنوان آثار ممتاز انتخاب شد.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: صاحبان آثار برگزیده از استان‌ های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس هستند و بیشترین آثار و برگزیدگان نیز با حدود 100 اثر و پنج برگزیده از استان خراسان رضوی می باشد.
در این کنگره صاحبان آثار برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان 14 اسفند پارسال بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.