حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در اجتماع عزاداران فاطمی در مدرسه علمیه آیت الله خویی مشهد افزود: حضرت فاطمه(س) بزرگ است و باقی از آن جهت که با خدای بزرگ پیوند مهر و عبادت برقرار کرده است.
وی ادامه داد: فاطمه(س) زنی است که جلال و عظمتش در قالب مفاهیم و الفاظ نمی گنجد. تصورات از مفاهیم بی نهایت، قابل بحث و بررسی نیست. وقتی او را صدیقه می خوانیم با مفهوم صدیقه ای که برای دیگران ذکر می شود متفاوت است زیرا او با تمام وجودش تابع خداست و پروردگارش را بر همه کس و همه چیز برتری می دهد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه خاص تسبحات اربعه اظهار کرد: این تسبیحات بزرگترین هدیه پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) بود که بدون شک اگر چیزی بالاتر از این تسبحات بود پیامبر(ص) به دخترش هدیه می کرد.
وی ادامه داد: وجود مقدس فاطمه زهرا(س) سرمایه ای ارزشمند برای پیامبر اکرم(ص) بود. بدون شک اگر مردم راه و روش دخت پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند به جاودانگی خواهند رسید زیرا این بانوی بزرگ اسلام به دنبال رواج عدالت اجتماعی و اخلاق انسانی در جامعه بود.
او گفت: بزرگترین نگرانی حضرت فاطمه(س) وجود نفاق پوشیده در جامعه بود. شناساندن مناقفان که علنی در جامعه فعالیت می کنند سهل است اما کار زمانی سخت می شود که مردم بخواهند منافقانی را بشناسند که نقاب بر صورت دارند.
وی خطبه های صدیقه کبری را در روشنگری واقعیتهای زمانه حائز اهمیت ذکر و بیان کرد: بشریت امروز اگر بخواهد از شبهات و گمراهی نجات پیدا کند راهی جز رفتن به در خانه این بزرگوار ندارد.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.