رحیم نوروزیان روز سه شنبه در نشستی با مدیران رسانه های گروهی خراسان رضوی افزود: اطلاع رسانی درست، شفاف سازی و پرهیز از مبهم گویی باید محور کار مجریان انتخابات و رسانه های جمعی در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی قرار گیرد.
وی ادامه داد: بدین منظور باید در تدوین اخبار و گزارشگیری در دو انتخابات مهم پیش رو دقت کافی صورت گیرد و خبر از منشاء درست گرفته شود. بطور مثال هیچکس جز هیات اجرایی حق اعلام اضافه و کم شدن صندوقهای اخذ رای را ندارد.
فرماندار مشهد همچنین بر رعایت قانون و اخلاق در انتخابات تاکید و بیان کرد: مرزهای اخلاق بعضا در هم می شود و بیان عبارات کوبنده و تحقیرآمیز در رقابتها اخلاقی و صحیح نیست.
وی گفت: در انتخابات آتی ضمن حفظ انسجام و وحدت ملی باید شور و نشاط انتخاباتی و فضای رقابت سیاسی مورد توجه باشد.
نوروزیان افزود: در عرصه انتخابات نباید مخالفت و تقابل سیاسی را به موضوع
امنیتی مبدل کنیم، یک مخالف سیاسی که بطور مثال نظرش با من مخالف است برانداز نیست و برانداز با مخالف سیاسی مقوله ای جدا می باشد.
وی ادامه داد: باید به مردم این آزادی را بدهیم که در چارچوب انتخاب آزاد حرف بزنند و فضای بیشتری را برای مشارکت حداکثری فراهم آوریم.
فرماندار مشهد میزان 62 درصدی مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را یکی از افتخارات بارز توصیف و بیان کرد: میزان مشارکت مردم در این انتخابات دو درصد بالاتر از سایر انتخابات برگزار شده در کشور بود بطوری که 52 درصد از مردم تهران در انتخابات شرکت کردند که بی سابقه بوده است.
وی گفت: در این انتخابات هیچ شکایتی از فرمانداریها و بخشداریها روی میز نبود و گرچه نارضایتیهایی وجود داشت اما برای نخستین بار هیچ تلفاتی از بابت نزاع و درگیری در سطح نداشته ایم.
نوروزیان افزود: در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها آرا دو حوزه انتخابیه ابطال شد اما این میزان بطور میانگین در دوره های گذشته 12 حوزه انتخابیه بود.
وی در ادامه همچنین گفت: 51 درصد جمعیت استان خراسان رضوی در مشهد سکونت دارند، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی هم اکنون از مهمترین آسیبهای اجتماعی در این کلانشهر شمار می رود.
فرماندار مشهد افزود: رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی، مهار مسائل محیط زیستی، ترافیک و آلودگی هوا دارند همچنانکه ساماندهی کشف رود و مبارزه با آبیاری سبزیجات با فاضلاب آلوده با پیگیری و نظارت رسانه ها در مشهد به ثمر نشست.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.