به گزارش ایرنا، حدود 50 نفراز سپرده گذاران این موسسه منحله که مطالباتشان از بانک صادرات بیش از700 میلیون ریال عنوان شده ، خواستار پاسخگویی مسئولان بانک صادرات درباره علت عدم پرداخت آن بودند .
در پی انحلال موسسه اعتباری میزان، بانک صادرات عهده دار رسیدگی به وضعیت اموال، بدهی ها، سپرده ها و امور پرسنلی آن موسسه شد.
یکی از سپرده گذاران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اعلام بانک صادرات سه هزارو 115 نفر ازسپرده گذاران موسسه منحله میزان حدود شش هزار و 400 میلیارد ریال از بانک صادرات طلب دارند که بر اساس مذاکرات قبلی قرار شد این مبلغ برای این افراد دراین بانک سپرده شود و به آنان سود پرداخت گردد.
سید قاسم حسینی افزود:مسئولین بانک به ما اعلام کرده اند بر اساس رای دادگاهی دراستان البرزبرای یک پرونده ، موسسه میزان بر خلاف قوانین بانک مرکزی تسهیلات داده است وفردی که در پرونده مذکورقبلا از میزان وام گرفته لازم نیست سود و جریمه وام را بپردازد لذا این رای برای بانک صادرات حدود شش هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
فخری اکبری یکی دیگر ازتجمع کنندگان به ایرنا گفت:پس از فوت شوهرم سه میلیارد و 800 میلیون ریال پول بچه های صغیر را به دستور دادگاه در حسابی به نام «صغرا» نزد موسسه میزان سپرده گذاری کردم و هم اکنون بیش از دوسال است که به این پول و سودش دسترسی ندارم.
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مدیران بانک صادرات در استان خراسان رضوی بی نتیجه ماند.
عملکرد موسسه اعتباری میزان با مرکزیت مشهد دو سال قبل در پی مراجعه گسترده مردم به شعب آن به خاطر برخی شایعات با مشکل مواجه شد و بعد از مدتی منحل اعلام شد.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.