به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نخستین یادواره شهید حاج جواد محمدی مفرد و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و فاطمیون افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور منادی وحدت در جهان اسلام، بر لزوم لزوم تقویت همبستگی مسلمانان و مقابله با دشمن واحد که همانا استکبار جهانی و صهیونیستم است؛ تاکید دارد.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط دنیا، اهتمام ویژه به موضوع آزادی قدس شریف و تبدیل آرمان فلسطین به موضوع روز جهان اسلام، با وجود تمام اختلاف نظرها از جمله عواملی است که دشمن را برآن داشت تا برای جلوگیری از گسترش و نفوذ دین اسلام در دنیا و حتی جوامع غربی، دست به توطئه بزند.
استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد گروهک های تکفیری- صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی با همین هدف و در راستای مخدوش کردن چهره نورانی، عقلایی و رحمانی اسلام و ایجاد شقاق و نقاق در بین امت اسلامی صورت گرفت.
رشیدیان با اشاره به جایگاه رفیع اهل بیت (ع) و نقش آنها در تقویت محبت و امید در بین انسان ها، افزود: امروز حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) به عنوان نقاطی روشن و امید بخش هستند که همین موضوع موجب نگرانی دشمنان شده است.
وی گفت: دستاوردهای امروز کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی مرهون خون پاک شهیدان است و اقتدار روز افزون نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بین المللی نیز حاصل روحیه استقلال طلبی و خود باوری است که شهیدان و امام شهیدان برای ما به ارمغان آوردند.
وی افزود: شهدا اعم از شهیدان انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و فاطمیون، از دنیا به عنوان مجالی برای دستیابی به مدارج تقرب الهی و ساختن آخرت خود استفاده کردند و ما نیز باید اخلاص در عمل، ساده زیستی، مردم داری، وابسته نبودن به تعلقات دنیوی و نوع نگاه شهدا به زندگی را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
استاندار خراسان رضوی بر حفظ آمادگی دفاعی و مسلح بودن قوای نظامی کشور به تجهیزات روز و مدرن به گونه ای که دشمن حتی تصور تعرض به ایران اسلامی را نداشته باشد، تاکید کرد و گفت : آنچه امروز مایه اقتدار ما در عرصه های منطقه ای و بین المللی می باشد فرهنگ ایثار و شهادت است.
رشیدیان خاطر نشان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، تبدیل آن به فرهنگ عمومی و انتقال آن به نسل جوان عامل دوام، بقا و استمرار مقتدرانه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
در این مراسم از خانواده ی معزز شهید حاج جواد محمدی مفرد و خانواده های معظم شهیدان انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و فاطمیون توسط استاندار خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.
شهید جواد محمدی مفرد 16 بهمن ماه 1394 در عملیات آزادسازی منطقه 'نبل' و 'الزهرا' در سوریه، به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.