به گزارش ایرنا، دبستان پسرانه فرهنگ آیت الله هاشمی رفسنجانی که پیش از این دبستان فرهنگ نام داشت، با هفت کلاس و 170 دانش آموز، در یکی از مناطق محروم شهر تربت حیدریه واقع است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه، یکشنبه در آیین رونمایی از نام جدید این آموزشگاه، با اشاره به شخصیت والای آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانش آموزان را به تداوم راه این بزرگمرد عرصه انقلاب و مجاهدت فراخواند.
سعید نیرویی، آیت الله هاشمی را شخصیتی فراجناحی دانست که هیچ گروه و جریانی نتوانست وی را مصادره کند و افزود: هاشمی چون لنگر کشتی انقلاب بود و با ایثار و ازخودگذشتگی هیچگاه نگذاشت تندروها به اصل نظام لطمه وارد کنند.
وی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت به عنوان استوانه ای استوار برای نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: آن بزرگوار در سخت ترین شرایط بهترین تصمیمات را برای عبور از بحران ها می گرفت و تعادل بخش فضای سیاسی جامعه بود.
نیرویی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب عشق می ورزید و رهبری نیز در پیام خود، با اشاره به همراهی دیرینه آیت الله هاشمی با خود، تاکید کردند که هرگز کسی نخواهد توانست جای ایشان را بگیرد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه، که مرکز آن در 150 کیلومتری مشهد واقع است، 35 هزار دانش آموز دارد که در 316 آموزشگاه تحصیل می کنند.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.