به گزارش ایرنا، علی اصغر فوادیان روز یکشنبه در مجمع انتخاب رئیس هایت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی افزود: ایران سه قهرمان جهانی در رشته بیلیارد دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه بهترین داوران اسنوکر دنیا در ایران وجود دارد، اظهار کرد: در اغلب مسابقات بین المللی، بازی های نهایی بیلیارد را داوران ایرانی قضاوت می کنند.
وی گفت: ورزشکاران بیلیارد اسنوکر ایران در بخش مردان مقام دوم و در بخش بانوان رده نهم جهان را در اختیار دارند.
فوادیان افزود: فدراسیون ها با قهرمان های خود شناخته می شوند و در این زمینه باید فعالیت باشگاه ها در سراسر کشور بیشتر شود.
وی با بیان اینکه ژاپنی ها پیشنهاد داده اند که بیلیارد وارد المپیک شود، اظهار کرد: تحقق این پیشنهاد می تواند دستاوردهای بسیار در حوزه ورزش قهرمانی و ملی برای کشور به همراه داشته باشد.
وی گفت: کشورهای ژاپن، کره و چین میزهای بیلیارد را داخل مدارس برده اند و در حال سرمایه گذاری در این رشته ورزشی هستند.
نایب رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد افزود: یکی از رویکردهایی که در این رشته دنبال می شود، برگزاری کلاس های آموزشی برای ورزشکاران و داوران است که امیدواریم هیات بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی نیز در این مسیر گام بردارد و بتواند ارتباط مناسب با مجموعه های مختلف برقرار کند.
فوادیان اظهار کرد: خراسان رضوی در گذشته یکی از قطب های بولینگ و بیلیارد بوده اما در شرایط فعلی فاصله ای بین این استان و سایر استان های کشور ایجاد شده که باید در سال های آتی جبران گردد.
وی گفت: حق بانوان خراسان رضوی در رشته بیلیارد و بولینگ تضییع شده و باید شرایط مناسبی برای فعالیت آنان نیز فراهم شود.
وی به ضرورت راه اندازی خانه بیلیارد در این استان برای بانوان اشاره کرد و افزود: خانواده ها باید به این رشته ورزشی و فعالیت در باشگاه های آن اعتماد کنند.

* ضرورت معرفی ورزش بولینگ و بیلیارد به مردم
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ورزش بیلیارد یک ورزش فکری و اصولی است و نیازمند مدیریت زمان و انرژی بسیار است.
کوروش صبوریان با بیان اینکه بسیاری بیلیارد را به عنوان یک تفریح حساب می کنند، افزود: باید جنبه های ورزشی بولینگ و بیلیارد به عموم مردم معرفی شود.
وی اظهار کرد: بیلیارد و بولینگ نیازمند آمادگی جسمانی و دارای جذابیت های بسیار است که می تواند اوقات فراغت جوانان را پرکند.
وی برنامه های هیات بولینگ و بیلیارد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید به این رشته به عنوان یک ورزش قهرمانی توجه شود.
وی با بیان اینکه باید شرایط برای شناخت این رشته ورزشی فراهم گردد، افزود: یکی از رویکردهایی که باید توسط هیات بولینگ و بیلیارد به صورت ویژه دنبال شود معرفی آن به اقشار مختلف مردم است.
در این مراسم علیرضا دوانلو و مهدی سلاطین به عنوان نامزد ریاست هیات بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی
شرکت کردند که علیرضا دوانلو با 14 رای به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.