تابناک نوشت: تخریب مهدیه حاجی عابدزاده مشهد که عنوان نخستین مهدیه کشور را به خود اختصاص داده درحالیکه از سال گذشته آغاز شده بود این روزها از سوی متولیان زمانی کامل شد که هم زمان با آغازین روزهای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم و همگان در شوک خبری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داشته و از سوی دیگر غفلت یا اهمال میراث فرهنگی خراسان و همراهی شهرداری مشهد موجب این تخریب توسط جامعه المصطفی گردید.
تابناک به نقل از محمد رکنی، معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان در واکنش به خبر منتشر شده پیرامون همکاری میراث فرهنگی با تخریب‌کنندگان مهدیه مرحوم عابدزاده نوشت: مهر ماه سال گذشته که تخریب اولیه بنا صورت گرفت، ما سریعا دو اقدام را در دستور کار قرار دادیم، اول ثبت اضطراری بنا که در مدت کوتاهی انجام شد و پس از این ثبت هم کلیه مستندات مربوط به میراث ملموس و ناملموس این بنا را جمع‌آوری کردیم و این اسناد برای تشکیل پرونده ثبت ملی مهدیه به تهران ارسال شد که با وجود تخریب کامل بنا هم همچنان این فعالیت ادامه پیدا خواهد کرد!

*دیگر اخبار برجسته تابناک خراسان رضوی به شرح زیر است:
- روستای فرخد، خراسان درگیر و دار مشکلات ریز و درشت / قمصر مشهد گل دارد گلاب نه: فرخد یکی از روستاهای بخش مرکزی و جزو شهرستان مشهد مقدس است که به دلیل داشتن محصول گل محمدی در شمال شرق کشور به قمصر خراسان رضوی و شمال شرق کشور معروف است و این روزها با انبوهی از مشکلات دست به گریبان است.
-مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تعریف فیلم دینی: زشت نشان دادن دروغ با ترویج بی‌حجابی نمی‌خواند!

*پایگاه خبری پرستوها:
- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5: به دنبال خودکفائی در تولید گندم و رفع نیاز استان خراسان رضوی افزون بر 20 هزار تن گندم در بورس کالای ایران عرضه شده است.
- مدیر عامل شرکت پدیده: مصوبه ارزشمندی با کمک و مساعدت شورای امنیت ملی کشور برای رفع برخی از محدودیتهایی که در گذشته برای شرکت پدیده بوجود آمده بود دریافت گردید که برای راه اندازی مجدد پروژه بسیار مهم وحائز اهمیت است.

*پایگاه خبری قدس آنلاین:
- یاران خراسانی به شعر خراسان، اعتبار بخشیدند: «آخرین بازمانده از نسل شاعران کهن‌سرا هم رفت» این بیت، شعری است که استاد امیر برزگر در سوگ استاد بقا سروده است. کمتر از یک ماه پیش استاد علی باقرزاده(بقا) دار فانی را وداع گفت تا شعر و ادب خراسان با رفتن آخرین بازمانده از حلقه «یاران خراسانی» تنهاتر از همیشه بشود
- کوهسرخ محروم از خدمات درمانی : در بخش کوهسرخ علی رغم اینکه درمانگاه در روستای «تولا»، «طرق» و روستای«اوندرو»جود دارد اما با توجه به جمعیت بالای این بخش برای خدمات درمانی و پزشکی کفایت نمی‌کند ومردم روستاهای مهاجر به مرکز شهر ریوش مراجعه می‌کنند . از این رو ارتقاء بهداری شهر ریوش به مرکز درمان و بستری از ضروری ترین اقدامات دولت در این بخش می‌باشد.
- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناههای حمل و نقل کشور: عملیات اجرایی آزاد راه «حرم تا حرم» تا پایان سال آغاز می شود
7489/ 6012 گردآورنده: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.